چهارشنبه 18 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

سالم و سفید نگه داشتن دندان‌ها به‌ویژه با افزایش سن کار دشواریست اما به گفته یک دندانپزشک، اشتباه رایجی وجود دارد که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند و این اشتباه می‌تواند باعث کدر یا زرد شدن دندان‌ها می‌شود.

مصرف پیاز با آبلیمو می‌تواند برای کبد چرب مفید باشد، اما به تنهایی درمان قطعی نیست.

علیرغم این‌که بسیاری از افراد دارای اضافه وزن برای کاهش وزن خودشان دست به نخوردن وعده‌های اصلی غذایی می‌زنند اما همچنان با وزن مواجه می‌شوند. دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران یکی از علل این وضعیت را میزان ریزه خاری آن‌ها می‌داند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی ادویه با فلفل قرمز با افزایش خطر زوال عقل مرتبط است.

گنجاندن میوه‌ها در رژیم غذایی یکی از عادت های سالم است که به تامین ویتامین‌های مختلف کمک می‌کند. میوه‌ها به‌دلیل آب فراوان در حفظ رطوبت کافی بدن نیز نقش دارند. علاوه بر این، طرفداران رژیم لاغری نیز می‌توانند از میوه‌ها برای این منظور استفاده کنند. البته بعضی میوه‌ها تاثیر بهتری دارند که توصیه می‌شود از آنها استفاده شود.

خوردن سیب بسیار مفید است ولی هیچ کس دقیقا نمی داند چرا هسته سیب را نمی خوریم. همه از خوردن کل سیب اجتناب می کنند و یا نهایتا هسته آن را نمی خورند. نظافت سیب نیز از نکاتی است که می تواند در سلامت مصرف این میوه نقش بسزایی داشته باشد.

در 5 روز آینده نقاطی از شرق و شمال‌شرق در برخی از ساعت‌ها باد و گرد و خاک دارند و همچنین در 3 روز آینده خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود.

جدول لیگ برتر در پایان مسابقات جمعه 30 شهریور را ببینید.

اداره آمار ژاپن اعلام کرد، تورم سالانه ژاپن در ماه آگوست به سه درصد رسید که بالاتر از رقم 2.8 درصدی ماه جولای بود.

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با گالانت نسبت به تنش‌های فزاینده بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان ابراز نگرانی کرده است.

اتحادیه‌های کارگری از اعضای خود خواستند تا در اعتراض به شرایط نامساعد کاری کارکنان در بخش‌های مختلف خطوط هوایی بلژیک دست به اعتصاب بزنند.

وزیر خارجه لبنان عنوان کرد: آیا هدف قرار دادن کل مردم در شهرها، بازارها، مغازه‌ها و خانه‌هایشان خود تروریسم نیست؟

سینگ در پاسخ به سوالی درباره تماس روز چهارشنبه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با همتای اسرائیلی خود، گفت: «تقریباً در هر تماس، وزیر دفاع آمریکا بر نیاز کاهش تنش‌های منطقه‌ای تأکید می‌کند. ما هرگز نمی خواهیم شاهد یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم.»

در بیانیه حزب الله لبنان در تایید شهادت ابراهیم عقیل آمده است: بیت المقدس همیشه در دل و فکر و اندیشه او بود، بیت المقدس عشق روحش بود و نماز خواندن در مسجدش بزرگترین آرزویش بود.

ترامپ و هریس در تاریخ 10 سپتامبر در اولین مناظره انتخاباتی خود شرکت کردند. این مناظره توسط شبکه «ای بی سی نیوز» به طور زنده پخش شد.

درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و مقاومت اسلامی لبنان طی روزهای گذشته شدت گرفته است و نیروهای مقاومت لبنان روز جمعه با صدها موشک شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.