پنج‌شنبه 19 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک رسانه عبری از ارائه طرح جدید رژیم صهیونیستی به آمریکا برای دستیابی به توافق تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی حماس خبر داد.

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: انتخاب مسئولان از میان اقوام مختلف نشان از حرکت کشور به سمت توسعه‌یافتگی و رعایت حقوق بشر است.

تولید کوییک و ساینا تا پایان مرداد 1403 به نسبت مدت مشابه سال گذشته افت حدود 20 درصدی را تجربه کرده است و آن‌طور که سایپایی‌ها در سایت کدال اعلام کردند تا پایان دومین ماه از تابستان 1403 در مجموع حدود 85 هزار و 150 دستگاه انواع کوییک و ساینا در خطوط تولید این خودروساز تولید شده است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد اسامی تعدادی ادئوپرفیوم غیر مجاز را اعلام کرد.

هواپیمایی لبنان طی بخشنامه ای از همه شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه رفیق حریری بیروت خواست که مانع از ورود هرگونه دستگاه پیچر یا واکی تاکی به داخل هواپیما شوند.

حجت الاسلام متوسل مدیر مرکز فرهنگی درس‌هایی از قرآن با تاکید بر اینکه حال عمومی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی خوب است، اظهار کرد: عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی مربوط به بستری شدن ایشان در سال‌های قبل است.

طبق تحلیل‌های صورت گرفته توسط رویترز و به گفته منابع نزدیک به وزارت اقتصادی آلمان این کشور ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کرده است.

در باب همکاری ایران و روسیه نوشته، با نگاهی به دوران قبل از انقلاب اسلامی، تجارت بین ایران و اتحاد جماهیر شوروی به ویژه در مقایسه با تجارت ایران با کشورهای غربی مانند آمریکا، اروپا و ژاپن نسبتاً محدود بود.

عزت الله ضرغامی گفت: گفته بودم من وزیر سرویس‌های بهداشتی‌ام.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه کافران و مشرکین امروز در دنیای استکبار انقلاب اسلامی را تحمل نکردند، گفت: هجوم سراسری به قلب انقلاب اسلامی آغاز شد و ما در نابرابری و کمبود سلاح و تجهیزات در مظلومانه‌ترین فضای سیاسی بین المللی در سخت‌ترین آرایش قدرت مستکبران ایستادیم.

تمهیدات ترافیکی مسابقه فوتبال پرسپولیس تهران و آلومینیوم اراک در شهر قدس اعلام شد.

ترکیه، یکی از اعضای ناتو، در ماه‌های اخیر علاقه خود را برای پیوستن به گروه‌های بریکس و سازمان همکاری شانگهای که هر 2 شامل چین و روسیه هستند، ابراز کرده است. این امر ترس ایالات متحده و اروپا را برانگیخته که با وجود تکذیب‌های مکرر آنکارا، ترکیه ممکن است از جهت‌گیری سنتی ژئوپلیتیک غربی خود دور شود.

کامران پولادی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره آخرین اقدامات دولت و مجلس برای ساماندهی اتباع خارجی در کشور گفت: کمیسیون شوراهای مجلس تاکنون جلساتی را در راستای ساماندهی اتباع خارجی بویژه اتباع کشور افغانستان با حضور مسئولان مرتبط با این مسئله برگزار کرده است.

قالیباف با اشاره به پیش‌بینی موضوع مولدسازی در برنامه هفتم توسعه و با تأکید بر اینکه مولدسازی می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات شما را حل کند، گفت: توجه به این مهم کفایت می‌کند که استان اصفهان بتواند زیرساخت‌های خود را تکمیل کند به شرطی که دستگاه‌های مختلف همراهی لازم را داشته باشند و مدیران قوی و امین متولی این موضوع شوند.

روابط اقتصادی رو به رشد روسیه و ایران که ناشی از منافع متقابل در بخش‌های مختلف، به‌ویژه انرژی است، برجسته شده است.

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه امروز با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان که در حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی مصدوم شده است، عیادت و با سید حسن قاضی زاده هاشمی پزشک معالج وی گفتگو کرد.