پنج‌شنبه 19 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

پاسخ رییس‌جمهور به سوال فارسی دست و پا شکسته خبرنگار روداو پربیننده‌ترین شبکه تلویزیونی کردستان عراق بود که به کردی سورانی و با آرامش و لحنی دوستانه گفت: روابط‌مان خوب است و خوب‌تر هم می‌شود به امید خدا!

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنج شنبه 29 شهریور ماه) با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، استاندار اصفهان و تعدادی از مقامات کشوری و لشکری این منطقه وارد شهرستان کاشان شد.

امروز قیمت طلا بالا رفته است و هر اونس طلا، امروز به 2,575 (دو هزار و پانصد و هفتاد و پنج) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.15 درصدی داشته است.

داوود بیگی‌نژاد نایب رئیس اتحادیه املاک با اشاره به اینکه ساخت و سکونت در واحدهای 25 متری مانعی بزرگ برای تشکیل کانون خانواده خواهد بود، گفت: دولت و متولیان ساخت مسکن در کشور باید به سمت افزایش تشکیل خانواده حرکت کنند و ساخت و عرضه واحدهای 25 متری در بازار، یک تهدید جدی برای افزایش و جوانی جمعیت به شمار می‌رود.

سلطانی با اشاره به هشدار هواشناسی رنگ زرد صادر شده در استان، اظهار داشت: با توجه به ماهیت رگباری بارشها، احتمال آبگرفتکی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها به طور مقطعی وجود دارد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین و نامزد کنونی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا از احتمال نابودی رژیم صهیونیستی گفت.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که نقشه محرمانه موسوم به «طرح پیروزی» اوکراین در جنگ آماده است و با عملیاتی‌شدن این نقشه، صلح در اوکراین برقرار می‌شود.

"علی زندی فر" روز پنجشنبه اظهار کرد: این ترافیک در خط جنوبی آزاد راه تهران - شمال حدفاصل تونل های 17، 18 و البرز سنگین است.

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که 19 رزمنده این جنبش در جنوب لبنان در راه قدس شهید شدند.

مسعود پزشکیان در پیامی خطاب به مردم لبنان نوشت: خداوند، شکست ناپذیر است و انتقام می‌گیرد و جنایتکار، قطعاً مجازات عادلانه خواهد شد.

ضیاییان درباره پیش‌بینی شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی جمعه و شنبه (30 و 31 شهریور) گفت: شدت بارش‌ها برای ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی پیش‌بینی شده است و برای ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و ارتفاعات شمال شرق، وزش باد شدید و افزایش ابر مورد انتظار است.

گلشنی از رایگان بودن دو هفته‌ای بلیت مترو و اتوبوس برای دانش آموزان و دانشجویان خبر داد و گفت: ساعت طرح ترافیک تغییر نمی‌کند.

«عبدالله بوحبیب»، وزیر خارجه لبنان، در مصاحبه‌ای با کریستین امانپور از شبکه سی‌ان‌ان گفت: «حزب‌الله ضربه سختی خورده است و بنابراین پاسخ به آن اجتناب‌ناپذیر است».

«جان کربی» مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید با شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت، گفت در مورد مسوولیت رژیم صهیونیستی برای انفجارهای مرگبار لبنان درگیر «گمانه‌زنی» نخواهد شد.

گروهی از ناظران مدعی‌اند اسرائیل با انفجار پیجرها و دستگاه‌های ارتباطی طی دو روز گذشته، برای حزب‌الله پیامی ارسال کرد.