پنج‌شنبه 19 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا و آقای گل جام جهانی 1990 درگذشت.

پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که واشنگتن تصمیم روسیه برای افزایش تعداد نیروهای مسلح این کشور را جدی می‌گیرد.

حمله به پیجر، عملیات خرابکارانه اخیر اسرائیل همان واقعیتی بود که سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی ماه فوریه درباره آن به اعضای حزب الله هشدار داد.

آن طور که مدیران تولید سایپا برنامه‌ریزی کردند تا پایان سال جاری حدود دو هزار دستگاه از این محصول کراس اوور تولید و روانه بازار خواهد شد.

جمعه (30 شهریورماه) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات زنجان رگبار پیش‌بینی می‌شود.

کنگره موبایل ایران روز دوشنبه 26 شهریور ماه به میزبانی مجموعه «ایران مال» و به همت «انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی ایران» به دبیری رضا عالیان و با استقبال قابل توجه مخاطبین افتتاح شد.

در جنگ کنونی غزه، ناکافی بودن چارچوب امنیتی موجود آشکار شده است. 7 اکتبر 2023، اسرائیل در اجرای سه ستون از چهار ستون کوتاهی کرد. بازدارندگی‌اش ناکارآمد بود

به نوشته اوراسیا ریویو، پویایی‌های ژئوپلیتیکی در قفقاز جنوبی دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. آذربایجان خود را به عنوان یک بازیگر مرکزی قرار داده و باکو کانون اراده سیاسی در منطقه است.

غلامی تصریح کرد: پیش‌سازهای مواد مخدر در کارگاه‌های زیر زمینی به متادون تبدیل می‌شود. از سال گذشته به‌صورت داروهای متادون در جامعه به‌صورت زیاد نشت پیدا کرده است.

مهندس بیژن زنگنه، وزیر جهاد سازندگی گفت: طبق تصویب‌نامه هیات دولت، به نام آیین‌نامه تفکیک وظایف و هماهنگی بین جهاد سازندگی و وزارت صنایع، پس از این، جهاد سازندگی مسوولیت ایجاد و گسترش صنایع روستایی را به عهده گرفته است و صدور موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه بهره برداری و توسعه صنایع روستایی را انجام خواهد داد.

قالیباف درپی حمله تروریستی در لبنان پیام‌های جداگانه‌ای به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان ارسال کرد.

واشنگتن پست با انتشار یادداشتی مدعی شد، آنچه سه‌شنبه در لبنان رخ داد؛ تصاویری از یک فیلم تلخ بود، به واسطه انفجار پیجرها به طور همزمان در جیب صدها نفر از اعضای حزب‌الله در سراسر کشور تراژدی رقم خورد.

با تشدید مشکلات، کابینه اسرائیل تا حد زیادی در رسیدگی به ابعاد حقوقی و سیاسی جنگ شکست خواهد خورد.

بازیگران غربی براین باورند که امکان عبور مسیر اقتصادی و تجاری اروپا و آسیا از ایران تهدید ژئواستراتژیک برای این گروه از بازیگران است.

زمان برگزاری نخستین نشست خبر سخنگوی دولت چهاردهم اعلام شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: ما حمله بی‌سابقه به لبنان و شهروندان آن را که نقض فاحش حاکمیت این کشور است و یک چالش جدی برای قوانین بین‌المللی با استفاده از سلاح‌های غیرمتعارف است، به شدت محکوم می‌کنیم.