پنج‌شنبه 19 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در جریان مجمعی در مینسک، پایتخت این کشور درباره حمله احتمالی غرب به این کشور هشدار جدی داد.

متیو میلر در ادامه در پاسخ به سوالی درباره شهادت و زخمی شدن غیرنظامیان در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان مدعی شد: ما هنوز اطلاعات دقیقی در دست نداریم و بدیهی است که معتقدیم غیرنظامیان اهداف قانونی برای هیچ نوع عملیاتی نیستند و هیچ کشوری نباید غیرنظامیان را هدف قرار دهد.

شبکه خبری BFMTV فرانسه گزارش کرد که بر اساس یک نظرسنجی جدید توسط Ifop و Fiducial مشخص شد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور این کشور از نظر محبوبیت در میان سیاستمداران فرانسوی رتبه 44 است.

میرسلیم گفت: همه معتقدند که نپیوستن به گروه مالی اقدام مشترک خساراتی برای ما دارد ولی پیوستن به آن، بدون رفع تحریم‌ها، ضررهای بیشتری دارد و طبیعی است که بین بد و بدتر نباید بدتر را برگزید.

محمد مهاجری در پی انتشار یک توئیت به دادستانی تهران احضار شد.

«هسو چینگ کوانگ» بنیانگذار و رئیس شرکت «گولد آپولو» در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد که این شرکت سازنده پیجرهای منفجرشده در لبنان نیست و یک شرکت اروپایی با استفاده از حق برند این شرکت ساخته است.

شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» پروازهای خود به سرزمین‌های اشغالی را از روز چهارشنبه به حالت تعلیق درآورد.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در 6 رشته مقاطع کارشناسی ارشد و دکتر تخصصی دانشجوی بدون آزمون می‌پذیرد.

صبح امروز، تیم‌های امدادی و داوطلب جمعیت هلال احمر شامل 12 پزشک عمومی و متخصص و 12 پرستار و امدادگر به کشور لبنان اعزام شدند.

ضیاییان عنوان کرد: یکشنبه (اول مهر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان گاهی افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

«نرگس قدیریان» در مطلبی در شبکه اجتماعی «ایکس» در مورد آخرین وضعیت همسرش که روز گذشته در جریان انفجار پیجرها در لبنان مجروح شد، نوشت: «از محبت‌ها و دعاهای هموطنان عزیزم بسیار متشکرم.»

امروز قیمت طلا عقب نشینی کرده است و ارزش هر اونس به 2,573 (دو هزار و پانصد و هفتاد و سه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 0.07 درصدی داشته است.

رسانه‌های عربی و انگلیسی در بازتاب سخنان نشست خبری رئیس‌جمهور، با تاکیدی ویژه بر موضع وی درباره برادری با آمریکا از این سخن رئیس‌جمهور سوءاستفاده کردند.

اوو مورالس رئیس جمهور پیشین بولیوی و هزاران تن از هوادارانش سه‌شنبه راهپیمایی اعتراضی هفت روزه را علیه لوئیس آرسه رئیس جمهور این کشور آغاز کردند.

منابع صهیونیست از حمله راکتی حزب الله به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.