پنج‌شنبه 19 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

امروز قیمت دلار در صرافی ملی ایران در جریان معاملاتی که داشت بر مدار ثبات حرکت کرد و 49,475 (چهل و نه هزار و چهارصد و هفتاد و پنج تومان) نرخ گذاری و معامله شد.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه ساعت پنج عصر به وقت بیروت (17:30 تهران) درباره آخرین رویدادها سخنرانی خواهد کرد.

پیکاپ فوفتون ایران‌خودرو دیزل از گارانتی سه ساله یا 30 هزار کیلومتر کارکرد برخوردار است.

بر اساس محاسبات مقدماتی اداره حساب های اقتصادی این بانک، تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه (به قیمت های ثابت سال 1395) در سه ماهه اول سال 1403 به رقم 3905.1 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به فصل اول سال 1402، رشد 3.2 درصدی را نشان می‌دهد.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران فنی، قیمت سکه مرز حمایت مهم 43 میلیون و 700 هزار تومان را پیش روی خود دارد که اگر از این سطح حمایت شود، احتمال رشد قیمت تا بالای 44 میلیون تومان وجود دارد.

در پی ارتقاء مشارکت اقتصادی بین سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران، اولین نشست فعالان اقتصادی ایرانی با حاکمیت عمان با عنوان «مجمع تجاری عمان و ایران» به مدت دو روز در تاریخ‌های 24 و 25 مهرماه 1403 برگزار خواهد شد.

سید محمد مقیمی رئیس سابق دانشگاه تهران در پیامی در پیامی عنوان کرد: نمی‌توانم به شما اطمینان دهم که در تصمیمات و اقداماتم حقی ضایع نکرده باشم؛ اما به شما اطمینان می‌دهم در جهت احقاق حقوق تمامی ذی‌نفعان دانشگاه حداکثر تلاشم را به کار گرفتم و کم‌فروشی نکردم.

وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد: تاکنون 20 پزشک و نیروی کادر درمان از عراق وارد فرودگاه بیروت شده‌اند.

قالیباف نوشت: عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان را شدیداً محکوم می‌کنیم

بازار طلا و سکه روز سه‌شنبه را همچنان با حفظ گارد صعودی سپری کرد و معامله‌گران فارغ از نوسانات لحظه‌ای بازار، چشم به روز چهارشنبه و تعیین تکلیف فدرال رزرو برای نرخ بهره در آمریکا داشتند

غلامرضا تاجگردون اظهار امیدواری کرد که پزشکیان هرچه زودتر موضوع پیوستن به FATF را مورد پیگیری قرار دهد.

بومی‌سازی موبایل یکی از برنامه‌هایی است که در این سال‌ها مورد توجه دولت قرار گرفته و در این راستا اقداماتی نظیر تخصیص تسهیلات و پشتیبانی از شرکت‌های داخلی جهت راه‌اندازی و شکل‌گیری تشکیلات مورد نیاز برای ساخت گوشی صورت گرفته است.

از نظر جوی شاهد مه گرفتگی در محور کندوان محدوده ولی آباد، گدوک محور سوادکوه و اسکات کیاسر هستیم و بارش باران در نواحی غربی و کناره وجود دارد.

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، طی 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح چهارشنبه براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه 2.5 میکرون، وضعیت هوا در شهر هویزه 154 میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم و قرمز قرار دارند.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت سامانه بارشی در روز گذشته موجب بارش در نیمه شمالی استان شد و شهرستان اهر با پنج میلی متر و بندر شرفخانه با سه میلی متر بیشترین بارش را به خود اختصاص دادند.

حزب الله لبنان امروز چهارشنبه بیانیه دیگری درباره انفجارهای تروریستی دیروز در لبنان منتشر کرد.