جمعه 20 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

ساخت 3300 واحد از 10 هزار واحد مسکونی 25 متری، فاجعه ای برای البرز رقم خواهد زد که اندک هویت ایرانی اسلامی باقی مانده در مسکن سازی استان را نیز از بین خواهد برد.

وزیر امور خارجه طی حکمی «کاظم غریب آبادی» را به سمت معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه منصوب کرد.

وزیر اقتصاد در توییتی از باز شدن گره کور واردات خودرو خبر داد.

امروز در ورزشگاه شهر قدس که میزبان دیدار استقلال و الغرافه قطر در لیگ نخبگان آسیا است، دو کارگر دچار سانحه شدند اما آمبولانس حاضر در استادیوم از انتقال آنها به بیمارستان خودداری کرد.

یک مقام در وزارت خارجه اسپانیا روز یکشنبه گفت که مادرید ادعاهای ونزوئلا مبنی بر دست داشتن مادرید در توطئه ترور رئیس جمهور ونزوئلا را رد می کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی با بیان اینکه مسکو اقدام واشنگتن در تحریم یکی از خبرگزاری‌های این کشور را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت، گفت: «آمریکا درحال جنگ علیه آزادی‌بیان است.»

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه راهبرد دولت چهاردهم در چهار سال آینده ثبات اقتصادی است، تاکید کرد: کالاهای اساسی باید با قیمت عادلانه در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس جمهور ضمن تبریک پرتاب موفق ماهواره تحقیقاتی «چمران 1» تصریح کرد: ایجاد وحدت و انسجام در عرصه داخلی و در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی، عزت و اقتدار ما را ارتقا می‌بخشد.

واگذاری خودرو به صاحبان خودروهای فرسوده مربوط به امسال نیست و سابقه‌ای طولانی دارد.

استاندار مازندران با بیان این مطلب که ظرفیت‌های مازندران در جنبه‌های اقتصادی، گردشگری و ورزشی بسیار برجسته است، گفت: مازندران آمادگی دارد در بخش‌های مختلف روابط خود با بلاروس را افزایش دهد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه بر اراده دولت چهاردهم جهت تعامل و رایزنی مستمر با هشت کشور حاشیه خلیج فارس تاکید کرد.

افزایش تعاملات تجاری تعاونگران ایران با هیات تجاری روسیه به ریاست لئونید لوشچکو رئیس شورای تجاری ایران و روسیه در نشستی با حضور معاون امور بین الملل اتاق تعاون ایران بررسی شد.

بر اساس آمار رسمی، حدود 81 میلیون ایرانی در سال 1402 و همزمان با سومین سال فعالیت دولت ابراهیم رئیسی، یارانه به دست‌شان رسیده است.

علی‌رغم آغاز فصل جدید کشاورزی، مطالبات گندمکاران همچنان بلاتکلیف مانده و این موضوع به یکی از چالش‌های اصلی بخش کشاورزی تبدیل شده است. وزارت جهاد کشاورزی ضمن تأکید بر اهمیت این مسئله، اعلام کرده که رفع این مشکل در دستور کار جدی این وزارتخانه قرار دارد.

رئیس بانک مرکزی میزان ارز برای واردات خودرو را مشخص کرد.

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت که فکر می‌کند سیاست خارجی «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات، در صورت پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده، همانند سیاست‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور خواهد بود.