جمعه 20 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

با تشکیل گروه دوستی پارلمانی گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان، برزیل و افغانستان در مجلس دوازدهم، امروز انتخابات هیات رئیسه آن نیز انجام شد.

مقاومت اسلامی عراق هدفی حیاتی را در حیفا هدف قرار داد.

سهم تارا V1P با گیربکس دستی 12 هزار دستگاه و سهم تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک 10 هزار دستگاه بود. افزایش آمار تولید تارا در پایان مرداد 1403 به نسبت مرداد 1402 تا حد زیادی خیال متقاضیانی که برای خانواده تارا در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو اقدام کرده بودند، راحت کرد. قیمت بازاری تارا V1P با گیربکس دستی حدود 755 میلیون تومان و قیمت مدل اتوماتیک این خودرو نیز حوالی 925 میلیون تومان...

پیکر هوادار ملوان که در جریان دیدار سپاهان و ملوان در فولادشهر جان باخت تشییع شد.

فروش بلیت قطارهای مسافری برای مهر ماه 1403، از فردا (دوشنبه، 26 شهریور) آغاز می‌شود.

ایران خودرویی‌ها در حال حاضر دو عضو خانواده تارا را در خط تولید دارند. تارا V1P با گیربکس دستی و تارا V4 LX با گیربکس اتوماتیک محصولاتی است که ایران خودرویی‌ها تولید می‌کنند. به گزارش اقتصادنیوز، این دو خودرو پیش از این با نام‌های تارا V1 و تارا V2 تولید می‌شدند اما در پی بحث ارتقای استانداردهای خودرویی که از سوی سازمان ملی استاندارد مطرح و به خودروسازان ابلاغ شد، مدیران ایران خودرو...

رهبر انصارالله یمن ضمن اشاره به عملیات اخیر ارتش یمن علیه اسرائیل، اعلام کرد، اتفاقات آتی بزرگتر خواهد بود و عملیات‌ها علیه اسرائیل ادامه دارد.

از زمان جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1973، اسرائیل جنگ تمام عیاری را در چندین جبهه به طور همزمان آغاز نکرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد که در جلسه امروز این کمیسیون، ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی جهت تامین نظر شورای نگهبان رفع شده است.

مراسم تکریم و معارفه معاونین سابق و جدید محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

تولید تارا در پایان مرداد 1403 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد حدود 68 درصدی را داشته است و براساس اطلاعات منتشر شده ایران خودرویی‌ها سال گذشته حدود 16 هزار و 100 دستگاه انواع تارا را در خطوط تولید خود تکمیل کردند. تیراژ تولید این خانواده خودرویی در پایان دومین ماه از فصل تابستان با رشد تیراژ حول و حوش 11 هزار دستگاهی به حوالی 27 هزار و 100 دستگاه رسید.

خشکسالی در برزیل، بزرگترین تولیدکننده دانه‌های عربیکا در جهان عامل اصلی در کمبود عرضه و افزایش قیمت قهوه شناخته می‌شود. اما بنظر می‌رسد عامل مهم دیگری نیز در میان است: حرکت کشاورزان ویتنامی به سمت تولید میوه‌ای که به بدبویی معروف است.

طبق اطلاعیه منتشر شده در سایت دانشگاه فرهنگیان، پذیرش بدون کنکور این دانشگاه آغاز شده است.

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل از سفر نخست‌وزیر اسرائیل به سازمان ملل برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

قیمت دلار تهران هم امروز با شروع در 59 هزار و 350 تومان، روند نزولی را در پیش گرفت و به 59 هزار و 50 تومان رسید. بنابر ادعای معامله‌گران فنی، دلار نقدی تهران در محدوده 59 هزار تومان معامله می‌شود و محدوده 58 هزار و 500 تومان تا 59 هزار تومان در حال حاضر نقش مشابهی با محدوده 50 هزار تومان تا 49 هزار تومان در نیمه اول سال گذشته ایفا می‌کند.

سخنگوی مرکز مبادله خبر داد که امروز در پنجاهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران 292 کیلوگرم معامله شده است.