جمعه 20 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که بانک مرکزی تا پایان شهریور ماه به منظور افزایش تولید نفت خام میادین نسبت به پرداخت تسهیلات به شرکت ملی نفت ایران به مبلغ سه میلیارد دلار اقدام می‌کند.

گردان‌های حزب الله عراق به حمله موشکی نیروهای مسلح یمن به تل آویو واکنش نشان داد.

رئیس دیوان عالی کشور عدم حضور مشاور قاضی زن مطابق ماده 2 قانون حمایت خانواده را بلامانع دانست و به شعب تخصصی خانواده دیوان عالی کشور عدم نقض پرونده‌ها به عنوان نقص تحقیقات به علت عدم حضور قاضی مشاور زن را متذکر شد..

محمدرضا عارف در اولین نشست هماهنگی بین معاونان اول سه قوه که شامگاه شنبه برگزار شد، با اشاره به تجربیات گذشته درباره تعامل بین قوا و نتیجه این همفکری ها در حل مسایل کلان کشور و دستاوردهای آن، بر برگزاری این جلسات همفکری و بهره گیری از تجربیات گذشته در جهت استمرارو توسعه هماهنگی ها و تعاملات پیوسته بین قوای سه گانه تاکیدکرد.

بازار گوشت و دام تهران امروز یکشنبه 25 شهریور 1403، شاهد افزایش قیمت گوشت مرغ در جریان معاملات نسبت به روز پیش است.

ابراهیم اقلیدی، مترجم و محقق که بیشترین شهرت او در زمینه ترجمه و تحقیق «هزار و یک‌شب» بود درگذشت.

مهدی چمران با بیان اینکه ما به شهردار گفتیم آمادگی پاسخگویی داشته باشد، گفت: سوال مراحل قانونی خودرا طی نکرده بود و ما روز سه شنبه را در نظر گرفته بودیم اما چون سفر بریکس پیش آمد اجازه دادیم به فرصت دیگری موکول شود

باشگاه ملوان بندرانزلی در پی درگذشت یکی از هوادارانش در جریان دیدار با سپاهان در اصفهان بیانیه‌ای منتشر کرد.

در هفته‌های پس از اواخر ژوئیه، زمانی که اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران و فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله در بیروت ترور شدند، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره آغاز رویارویی در سطح گسترده‌تر در خاورمیانه مطرح شد.

وزیر علوم گفت: در شرایط برابر، خانم‌ها مقدم هستند و ما مدیران زن هم انتخاب کردیم که اخبار آن به زودی اعلام می‌شود.

افقهی با اشاره به اینکه دولت به دلیل ناترازی بنزین این شرکت را وادار به تولید بنزین با اکتان پایین‌تر کرد، افزود: نفت ستاره خلیج فارس توانایی تولید بنزین با اکتان بالا و بنزین سوپر را دارد که به دلیل ناترازی مجبور به تولید بنزین با اکتان 87 و البته قیمت ارزان شدیم.

با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با آموزش و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور پرورش برای جلوگیری از به وجود آمدن کلاس‌های بدون معلم در سال تحصیلی جدید گفت: یکی از تدابیر این است که با مصوبه سران قوا از طریق امکان جابه‌جایی افراد در سهمیه، از ظرفیت آزمون استفاده حداکثری داشته باشیم و ظرفیت خالی در آموزش به وجود نیاید.

صمد حسن‌زاده، رئیس بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق ایران در نشست شورای روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق با تایید فرصت‌های صادراتی برای ایران در عراق تاکید کرد: با توجه به رقبایی که در بازار عراق داریم، صادرکنندگان درباره کیفیت محصولات دقت و نظارت لازم را داشته باشند تا باعث بدنامی کالای ایرانی در این کشور نشود.

آل صادق در خصوص سفر رئیس جمهور به اقلیم کردستان عراق و رایزنی با مقامات این منطقه گفت: برای اولین بار سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به منطقه اقلیم کردستان (اربیل و سلیمانیه) صورت می‌گرفت که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود و هیات ریاست محترم جمهوری مورد استقبال بسیار گرم مسئولین محلی و مردم این منطقه قرار گرفت.

پس از دستور رئیس جمهور یارانه دارو به داروخانه‌ها در چند نوبت پرداخت شد و اکنون تزریق ارز است.

مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت اجرایی پل روگذر تقاطع میدان سبلان اظهار کرد: عملیات نصب تیر‌های بتنی عرشه این پل از هفدهم شهریورماه آغاز شده و تاکنون از 86 تیر پیش‌ساخته بتنی که برای نصب در بخش غربی پل ساخته شده، 15 تیر نصب شده است.