جمعه 13 مهر 1403

دهیاران بازوان توانمند دولت در محرومیت‌زدایی از روستاها هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دهیاران بازوان توانمند دولت در محرومیت‌زدایی از روستاها هستند

مراغه - ایرنا - معاون عمرانی فرماندار مراغه با اشاره به نقش دهیاری ها در توسعه روستایی گفت: دهیاران با توجه به شناختی که از مشکلات روستاها دارند در محرومیت زدایی، رفع مشکلات و نیز عمران روستاها بازوان توانمند دولت هستند.

نقی مسکینی روز سه شنبه در همایش تخصصی دهیاران بخش مرکزی مراغه افزود: براین اساس، باید مشکلات مردم روستاها از طریق دهیاری ها بازگو شده و ادارات و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان نیز در راستای رسالت خدمت رسانی خود، به رسیدگی به این مطالبات هستند.

وی اضافه کرد: شوراها و دهیاران روستاهای بخش مرکزی مراغه در طول یک سال اخیر، عملکرد قابل تقدیری در جلب مشارکت های مردمی برای همراهی در اجرای طرح های عمرانی داشته اند.

مسکینی به مشارکت مردمی در طرح های عمران روستایی اشاره کرد و افزود: اجرای پل زیرگذر شهید انتظاری در ورودی روستای داش آتان به عنوان یکی از طرح های بزرگ عمرانی در حوزه روستایی با بهره گیری از مشارکت مناسب مردمی در حال اجراست.

معاون برنامه ریزی فرماندار مراغه نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در روستاهای بخش مرکزی در طول سال گذشته گفت: در این مدت، اهالی روستاهای بخش مرکزی بیش از 10 میلیارد تومان در زمینه اجرای طرح های عمرانی مشارکت مردمی داشته اند.

حکیمه انتظاری مشارکت مناسب مردمی زمینه ساز تسریع و تسهیل در روند اجرای طرح های عمرانی در مناطق محروم و روستایی شده است.

وی اضافه کرد: اجرای زیرگذر روستای داش آتان و تعریض پل روستای کهجوق و اجرای طرح جمع آوری پسماندهای روستایی از جمله اقداماتی است که ب همت بخشداری در طول سال گذشته در بخش مرکزی این شهرستان انجام شده است.

بخشدار مرکزی مراغه نیز گفت: تلاش در جهت عمران و آبادی روستاها، رسالت دهیاران و بخشداری بوده و در این مسیر نیازمند همراهی روستاییان است.

مصطفی مجیدی افزود: توسعه روستاها با حمایت و همراهی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان ممکن بوده که در این راستا نیز دولت تدبیر و امید گام های موثری در کاهش دغدغه ها و رفع مشکلات مناطق روستایی برداشته است.

شهرستان مراغه با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*