پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

دولت برای تقویت معیشت بازنشستگان مصمم است

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
دولت برای تقویت معیشت بازنشستگان مصمم است

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، رئیسی در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، ضمن گرامیداشت روز تکریم بازنشستگان کشور، از اراده جدی دولت برای حمایت و تقویت معیشت آنها خبر داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با رعایت عقلانیت در تصمیم‌گیری‌ها خود را مکلف به اجرای عدالت می‌داند، گفت: چنان‌که پیش از این هم بار‌ها اعلام شده است، دولت به‌طور کامل در جریان مسائل اقتصادی و معیشت اقشار جامعه از جمله بازنشستگان قرار دارد و توجه به این موضوع حیاتی و تلاش برای بهبود آن، لحظه‌ای از اولویت‌های اینجانب خارج نشده است.

رئیسی با تاکید بر اینکه بررسی موضوع حقوق بازنشستگان در مسیر‌های کارشناسی قرار دارد، بخش‌های مرتبط با این موضوع را مکلف کرد که هر چه سریع‌تر تصمیمات مؤثر و منطبق با قانون و به نفع معیشت بازنشستگان، در مسیر ابلاغ و اجرا قرار گیرد.

در این نشست، علاوه بر بررسی موضوع حقوق بازنشستگان، تصمیماتی نیز درباره الزامات مربوط به اسقاط خودرو‌های فرسوده اتخاذ شد.

بر این اساس، وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمن ارائه گزارشی از وضع تولید خودرو، موتورسیکلت و کامیون در کشور، پیشنهاد خود درباره حل مشکلات موجود در اجرای طرح اسقاط و جایگزینی خودرو‌های فرسوده را مطرح کرد.

اعضای ستاد، پس از بحث و بررسی در این‌باره مقرر کردند که دولت برای اجرای قانون جدید ساماندهی صنعت خودرو، الزامات اجرا، راهکار‌های رفع موانع و مشکلات و نیز تعیین تکلیف این طرح را در قالب لایحه‌ای دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا هرچه سریع‌تر زمینه اجرای این قانون فراهم شود.

در پایان نشست نیز گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره تکالیف مندرج در قانون مصوب بودجه کل کشور برای اجرای سریع‌تر قانون واگذاری سهام بر اساس اولویت‌های گوناگون تعیین شده، مورد بررسی قرار گرفت.