پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

دولت به استفاده از ظرفیت ایثارگران و آزادگان تاکید دارد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دولت به استفاده از ظرفیت ایثارگران و آزادگان تاکید دارد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور، امروز سه شنبه 25 مردادماه به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشورمان، در محل دفتر دولت در مجلس با نمایندگان آزاده مجلس شورای اسلامی دیدار و از مجاهدت و استقامت آنان تجلیل کرد.

حسینی در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان، حجت الله فیروزی نماینده مردم فسا و سید ناصر حسینی پور نماینده مردم گچساران حضور داشتند، مجاهدت و استقامت اسرای کشورمان در زندان های رژیم بعثی را ستودنی و افتخار آمیز توصیف کرد و اظهار داشت: اسرای عزیزمان، دوران اسارت را به دوره خودسازی و ارتقای روحی و معنوی خود تبدیل کرده بودند و در این راستا اسرای طلبه و روحانی و در راس آنان مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی نقش مهمی برعهده داشتند.

وی اهمیت جمع آوری و تدوین خاطرات آزادگان عزیز از دوران اسارت را مورد تاکید قرار داد و گفت: واقعیت‌های زیادی از دوران اسارت مغفول مانده که باید از زبان آزادگان سرافراز گردآوری شده و در قالب برنامه‌های هنری و فیلم و سریال به افکار عمومی و جوانان معرفی شود.

حسینی همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های عظیم آزادگان در بخش های مختلف کشور گفت: آزادگان در هر جایگاهی حضور داشتند منشا برکات فراوانی بودند و دولت مردمی به استفاده از ظرفیت ایثارگران و آزادگان عزیز و پیگیری مطالبات آنان تاکید دارد.

در این مراسم که معاونین تقنینی و نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری نیز حضور داشتند دکتر جعفری معاون نظارت که خود از آزادگان دوران دفاع مقدس هست بر اهمیت حفظ و تقویت ارتباط با آزادگان و لزوم استفاده از ظرفیت آنان تاکید کرد.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام حسن نوروزی در سخنانی با بیان اینکه برگزاری چنین جلسه‌ای توسط دولت برای اولین بار است که انجام می شود آنرا نشانه اهتمام دولت به امور آزادگان و ایثارگران دانست و با ذکر خاطراتی از دوران اسارت اظهارداشت: اسرای کشورمان در دوره اسارت به کلاس‌های درس و آموزش و تفسیر قرآن و نهج البلاغه و اصول و فقه روی آورده و روزانه بیش از 10 کلاس از ابتدای صبح تا اواخر شب برگزار می شد که متاسفانه به این بخش از دوران اسارت توجهی کم شده است.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سید محمد حسینی ایثارگران و آزادگان معاون پارلمانی رئیس جمهور این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است