چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

دولت رئیسی هیچ تغییری ایجاد نکرد! / عصبانیت اصلاح‌طلبان از تاکید ایران بر لغو تحریم‌ها

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
دولت رئیسی هیچ تغییری ایجاد نکرد! / عصبانیت اصلاح‌طلبان از تاکید ایران بر لغو تحریم‌ها

طیف تندرو اصلاح طلب در نقش کاسبان تحریم، در مسیر لغو تحریم ها سنگ اندازی کرده و طرف مقابل را به طلبکاری و تشدید گستاخی، تشویق می کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**عصبانیت اصلاح طلبان از تاکید ایران بر لغو تحریم ها

«علی بیگدلی» فعال اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «برخی نمی‌خواهند توافق جدید بر اساس 80 درصد پیشرفت مذاکرات در 6 دوره قبلی که توسط تیم مذاکره کننده دولت حسن روحانی انجام شد، حاصل شود. وگرنه هیچ دلیلی وجود ندارد که تیم مذاکره کننده دولت رئیسی در اولین دور مذاکرات تمام توافقات این شش دور را کنار بگذارد و با ارائه بسته‌های پیشنهادی خود که واکنش همه طرف ها به همراه داشت، این گونه روند مذاکرات را رقم بزند».

وی در ادامه نوشت: «این دولت و حامیانش می‌خواهند از دید خود مذاکرات جدیدی را با ادبیات جدید شکل دهند که اگر توافقی حاصل شد آن را، نه بر اساس تلاش‌های دولت قبل که صفر تا صد آن توسط دولت سیزدهم انجام شده باشد. اینجاست که می‌بینید چگونه بازی‌های سیاسی و حزبی اکنون به مشکلات دامن زده است. اکنون تنها کشوری که گذشت زمان اصلا به سود و نفعش نیست ایران است. آمریکایی‌ها با تحریم ایران مشکلی ندارند... ما بازیگر تعیین کننده نیستیم، بلکه به مهره ای در دست ابرقدرت ها بدل شده ایم».

بیگدلی در روزهای گذشته مدعی شده بود که شروط ایران در مذاکرات وین مبنی بر لغو تحریم ها و ادامه غنی سازی 20 درصدی، بیش از انتظار بوده و این شروط، مذاکرات را به شکست می رساند.

حالا وی با تخطئه توانمندی های ایران، مدعی شده است که کشورمان صرفا یک بازیچه در دست ابرقدرت ها است.

این ادعا در حالی مطرح شده است که تحلیلگران، رسانه ها و اندیشکده های غربی صراحتا اذعان کرده اند که آمریکا در مقابل ایران تنها یک گزینه دارد و آن مذاکره است و این آمریکاست که محتاج مذاکره با ایران است.

به اذعان غربی ها، مدت هاست که گزینه حمله نظامی به ایران از روی میز مقامات آمریکایی کنار رفته و تحریم ها نیز نتوانسته به هدف اصلی خود برسد.

اکنون در شرایطی که دولت جدید ابتکار عمل در مذاکرات را به دست گرفته و به حق در جایگاه طلبکار نشسته است و خواسته قانونی و منطقی خود مبنی بر لغو تحریم ها را مطرح کرده، در مقابل افراطیون اصلاح طلب همصدا با اسرائیل و آمریکا، این مطالبه قانونی را تخطئه کرده و آن را زیاده خواهی جلوه می دهد.

طیف تندرو اصلاح طلب در نقش کاسبان تحریم، در مسیر لغو تحریم ها سنگ اندازی کرده و طرف مقابل را به طلبکاری و تشدید گستاخی، تشویق می کند.

** جوادی حصار: دولت رئیسی هیچ تغییری ایجاد نکرد

«محمدصادق جوادی حصار» فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «امروز بیش از 3 ماه از آغاز به کار دولت جدید و ایجاد این شرایط گذشته اما آیا تغییری در وضعیت معیشتی ملت، وضع تورم و رکود بازار و مراودات بین‌المللی و تعاملات اقتصادی کشور ایجاد شده است؟ ما امیدواریم تغییری ببینیم اما تاکنون که اتفاقی نیفتاده است؛ بنابراین می‌توان در این نوع نگاهی که قائل بود بر اینکه پای صندوق نرویم تا حاکمیت یکدست شده و از این طریق مشکلات حل شود، تشکیک کرد».

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «جریان اپوزیسیون به درست یا غلط این‌طور فکرمی‌کند که تنها جریانی که هنوز می‌توانست - و از نگاه من هنوز می‌تواند - راه را برای جریان‌های مخرب و ضدانقلاب مسدود کند و مانع جدی اندیشگانی و عملگرایانه در مسیر راه‌شان باشد، جریان اصلاحات است؛ بنابراین در چند سال گذشته نوک تیز حملات‌شان را متوجه خاکریز اصلاحات کرده‌اند و اگر دقت کرده باشید پیش و پس از انتخابات با سلاح‌های سنگین تبلیغاتی این دژ را مورد حمله قرار داده بودند، با این تصور که اگر این دژ فرو بریزد، مانعی پیش‌روی‌شان نیست و به همین دلیل هجمه‌ای سنگین علیه اصلاح‌طلبان ساماندهی کردند».

این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که در دولت رئیسی در اقتصاد و سیاست خارجی و مدیریت امور کشور هیچ تغییری رخ نداده است.

متاسفانه بخشی از جریان اصلاح طلب، از رفتارهای حزبی و قبیله ای نیز فراتر رفته و علنا روبروی مردم ایستاده و به آنان دهن کجی می کند.

یک سوال، آیا اینکه از آمار روزانه 700 فوتی کرونا به آمار روزانه 70 فوتی برسیم، حاکی از تغییر نیست!؟ آیا روند واکسیناسیون در دولت رئیسی نسبت به دولت روحانی تغییر نکرد!؟

آیا اینکه از تخم مرغ 60 هزارتومانی و مرغ 40 هزارتومانی در دولت روحانی رسیدیم به تخم مرغ 43 هزارتومانی و مرغ 30 هزارتومانی و اجرای سامانه هوشمند توزیع کالا و کوتاه کردن دست دلالان و واسطه گران، نشان دهنده تغییر نیست!؟

همین چند روز پیش قرارداد بسیار مهم سوآپ گازی امضا شد و یکی از نتایج آن تأمین گاز پنج استان شمالی کشور در فصل سرما است. اقدامی که در دولت روحانی به دلیل سوءمدیریت مورد بی اعتنایی قرار گرفت. آیا این تغییر نیست!؟

در دولت رئیسی روند مساله دار برخی خصوصی سازی ها متوقف شده و از مالک هفت تپه خلع ید شد و حقوق کارگران زحمتکش این کارخانه پرداخت شد، این هم تغییر نیست!؟

در دولت رئیسی، کشور دیگر ویدئو کنفرانسی اداره نشده و حرف درمانی پایان یافته و رئیس جمهور و هیات دولت در میان مردم بوده و همین امر تغییرات مهمی را در مدیریت امور کشور رقم زده است.

در ماههای گذشته با اخلال در جایگاه های سوخت مواجه شدیم. آقای رئیسی بجای اینکه با خنده بگوید من هم صبح جمعه متوجه اخلال بنزینی شدم، به میدان آمد و با مدیریت جهادی در دولت و متانت و صبوری مردم عزیز و اطلاع رسانی حرفه ای رسانه ملی، تیر دشمنان ملت ایران به سنگ خورد. اگر همین اتفاق در دولت روحانی رخ می داد، شاهد چه وضعی بودیم.

کارنامه دولت آقای رئیسی در ماههای اخیر، پربار و کاملا قابل دفاع است. این مساله هم دشمن را عصبی کرده است و هم دنباله های دشمن در داخل کشور را پریشان حال کرده است.

جریان اصلاح طلب بانی اصلی کارنامه دولت قبل است اما با شعبده بازی در پی آن است تا ردپای خود را پاک کرده و صورت مسئله را نیز از بین ببرد.

ناگفته نماند که برخلاف ادعای این فعال اصلاح طلب، افراطیون اصلاح طلب تاکنون بارها پیوند آشکار خود با جریان برانداز خارج نشین را نمایش داده اند.

**هجمه به حقوق زنان از سوی حامیان نجفی

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «نامه ای از سوئیس» نوشت: «هر کشوری که فدراسیون فوتبال آن عضو فیفا باشد، به حقوق، تعهدات و الزامات اساسنامه فیفا نیز باید پایبند باشد. این مسئله هیچ ارتباطی به مسائل سیاسی و مذهبی کشورها ندارد و به‌منزله دخالت فیفا در امور داخلی نیست. بلکه بالعکس، فیفا به‌دنبال آن است که دولت‌ها در سراسر جهان، در اداره و امور اجرائی فوتبال، به دور از هرگونه موضوعات سیاسی، حزبی و جناحی دخالت نکنند».

در ادامه این مطلب آمده است: «فیفا تأکید کرده زنان برای رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران هم باید به ورزشگاه بروند... فیفا، بهمن 1398 با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران که آن روزها با سرپرستی حیدر بهاروند اداره می‌شد، دقیقا روی ورود مسئله زنان در بازی‌های لیگ ایران هم تأکید کرده است؛ موضوعی که مشخصا اگر از سوی فدراسیون فوتبال ایران عملی نشود و مجوزهای لازم از سوی نهادهای بالاتر صادر نشود، می‌تواند مشکلات جدی و عدیده‌ای برای فوتبال ایران به وجود بیاورد».

جریان اصلاح طلب در بزنگاه ها ثابت کرده است که نه تنها حامی و مدافع حقوق زنان نیست، بلکه تضییع کننده حقوق بانوان کشورمان است.

ماجرای قتل همسر دوم نجفی تنها یک نمونه در این خصوص است. سیاستمدار مشهور اصلاح طلب که کاندیدای این طیف برای انتخابات ریاست جمهوری نیز بوده است، در اقدامی جنایتکارانه، همسر دوم خود را که زنی جوان بود با سلاح غیرمجاز به شکل فجیعی به قتل رساند.

در این میان، اصلاح طلبان بجای دفاع از مقتول و محکوم کردن اقدام قاتل، از «قاتل یک زن» قهرمان ساخته و مقتول را آماج توهین و تهمت قرار دادند.

جریان اصلاح طلب در ماجرای حضور زنان به عنوان تماشاچی در ورزش مردان نیز با این استدلال که «اگر زنان به عنوان تماشاچی بازی مردان به ورزشگاه نروند دچار بیماری روحی و روانی می شوند»! و «زنان باید به عنوان تماشاچی بازی مردان به استادیوم بروند تا هم فحش بدهند و هم فحش بشنوند»! و... از این مسئله دفاع کردند.

فیفا با شیطنت در پی آن است تا با دخالت در قوانین داخلی کشورها و نادیده گرفتن موازین شرعی و اسلامی در ایران، خواسته خود را اجرا کند.

این رویکرد در وهله نخست، تضییع حقوق بانوان محترم کشورمان است. نکته قابل تأمل اینجاست که رسانه های اصلاح طلب بدون توجه به کرامت زنان ایرانی، از این اقدام نادرست فیفا حمایت می کنند.

دولت رئیسی هیچ تغییری ایجاد نکرد! / عصبانیت اصلاح‌طلبان از تاکید ایران بر لغو تحریم‌ها 2
دولت رئیسی هیچ تغییری ایجاد نکرد! / عصبانیت اصلاح‌طلبان از تاکید ایران بر لغو تحریم‌ها 3
دولت رئیسی هیچ تغییری ایجاد نکرد! / عصبانیت اصلاح‌طلبان از تاکید ایران بر لغو تحریم‌ها 4