جمعه 28 اردیبهشت 1403

دولت 2 میلیارد دلار بیش از مجوز مجلس کالاهای اساسی وارد کرده / مجوز 2.6 میلیارد دلاری برای واردات کالای اساسی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
دولت 2 میلیارد دلار بیش از مجوز مجلس کالاهای اساسی وارد کرده / مجوز 2.6 میلیارد دلاری برای واردات کالای اساسی

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: منابع ارزی واردات کالاهای اساسی با قیمت 4200 تومانی از محل ارز حاصل از صادرات نفت است. این در حالی است که کل دریافتی ارز صادراتی در 8 ماه اخیر حدود 9 میلیارد دلار است و اگر بنا باشد که این مسیر ادامه پیدا کند دولت درآمد ارزی نخواهد داشت زیرا ارز صادرات پتروشیمی‌ها برای دولت نیست و آنها این ارز را به قیمت نیمایی در بازار آزاد عرضه می‌کنند و دولت هم نمی‌تواند ارز نیمایی را خریداری کند و سپس به قیمت ارز 4200 تومانی و به منظور واردات کالاهای اساسی اختصاص دهد.

وی تأکید کرد: دولت هم‌اکنون محدودیت‌های ارزی دارد و به شکل سابق امکان تخصیص ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی را ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت در سال جاری تاکنون 10 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی ارز تخصیص داده است این در حالی است که مجلس مجوز 8 میلیارد دلار را داده بود و اگر 2.6 میلیارد دلار دیگر هم ارز تخصیص دهد می‌تواند کالاهای اساسی تا پایان سال جاری را تأمین کند. هر چند که مجوز همین 2.6 میلیارد دلار را هم از شورای هماهنگی سران قوا گرفته بود.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه کالای اساسی ارز 4200 این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است