پنج‌شنبه 5 مهر 1403

دیدار دوستانه مقامات هند و روسیه

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دیدار دوستانه مقامات هند و روسیه

اقتصادنیوز: میخائیل گالوزین معاون وزیر امور خارجه روسیه و وینی کومار سفیر هند در مسکو درباره بحران اوکراین و وضعیت منطقه قفقاز جنوبی گفت‌وگو کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: دو طرف در مورد تعدادی از موضوعات بین المللی مورد علاقه دوجانبه از جمله بحران اوکراین و اوضاع در قفقاز جنوبی تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است که این گفتگو به شکلی دوستانه برگزار شد.

هند از دیرباز روابط اقتصادی و دفاعی نزدیکی با مسکو داشته و از انتقاد از روسیه به دلیل حمله به اوکراین خودداری کرده و در عوض خرید نفت روسیه را به میزان بی سابقه‌ای افزایش داده است.

خبر مرتبط روسیه از حق مردم برای تعیین سرنوشت دفاع می‌کند

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد کشورش در حال گذراندن آزمایش‌های جدی است و از حق مردم خود برای تعیین سرنوشت دفاع می‌کند.

نارندرا مودی نخست‌وزیر هند که پیشتر پیروزی ولادیمیر پوتین را در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه به او تبریک گفته بود، در تاریخ 20 مارس (اول فروردین) در پستی در حساب خود در برنامه «ایکس» (توییر سابق)، خطاب به زلنسکی «آمادگی هند برای مشارکت در هرگونه تلاش صلح‌آمیز برای پایان دادن هرچه‌زودتر به جنگ» و نیز تداوم کمک‌های انسان‌دوستانه کشورش را اعلام کرد.

خبر مرتبط این کشورها مانع صلح روسیه و اوکراین شدند

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور ترکیه بدون اشاره مستقیم به آمریکا و انگلیس اعلام کرد که لابی‌های جنگ‌طلب در ماه‌های اولیه جنگ مانع توافق صلح بین روسیه و اوکراین در استانبول شدند.

در همین حال وزیر امور خارجه اوکراین درحالیکه از هند درخواست کرد در کنار کی‌یف بایستد و در روابط با روسیه تجدید نظر کند، گفت: روابط نزدیک دهلی با مسکو مبتنی بر میراث در حال نابودی شوروی است.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم، روسیه 65 درصد از خرید تسلیحات هند را به ارزش بیش از 60 میلیارد دلار در دو دهه گذشته تامین کرده است، اما جنگ اوکراین انگیزه تنوع بخشیدن به منابع تسلیحاتی را برای دهلی نو افزایش داد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
دیدار دوستانه مقامات هند و روسیه 2
دیدار دوستانه مقامات هند و روسیه 3