چهارشنبه 4 مهر 1403

دیدار وزیر خارجه سوئیس با عراقچی در نیویورک

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
دیدار وزیر خارجه سوئیس با عراقچی در نیویورک

وزیر خارجه سوئیس امروز با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه رایزنی‌های رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، ایگنازیو کاسیس وزیر خارجه سوئیس امروز (چهارشنبه) چهارم مهرماه با سیدعباس عراقچی همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مجید تخت‌روانچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نیز حضور داشتند.

خانم «ویولا آمهرد» رئیس‌جمهور سوئیس نیز روز دوشنبه دوم مهرماه با حضور در محل اقامت مسعود پزشکیان با وی دیدار و گفت‌وگو کرده بود. رئیس‌جمهور ایران در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روابط و تعاملات خوب دو کشور، کمک‌های دارویی سوئیس به ایران در شرایط تحریمی، نقش فعال این کشور در حفاظت از منافع ایران و همچنین از سرگیری روابط با عربستان را نشانه عمق روابط بین دو کشور خوانده و بر اهمیت گسترش تعاملات فیمابین در همه زمینه‌ها تأکید کرده بود.

سیدعباس عراقچی رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مدت حضورش در نیویورک با تعدادی از همتایان از جمله وزرای خارجه لبنان، عربستان سعودی، جمهوری آذربایجان، بلغارستان، ازبکستان، ایتالیا، کوبا و برخی مقامات حاضر از جمله جوزپ بورل مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.