جمعه 8 تیر 1403

دیدار و رایزنی باقری با بیونگ وان / آمادگی تهران برای گسترش همکاری‌ها با سئول

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
دیدار و رایزنی باقری با بیونگ وان / آمادگی تهران برای گسترش همکاری‌ها با سئول

معاون وزیر خارجه کره جنوبی با سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص راه‌های توسعه روابط دوجانبه تهران و سئول گفتگو و تبادل نظر کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به ضرورت گفتگو و تبادل هیات های دیپلماتیک برای برنامه ریزی در زمینه توسعه مناسبات، بر آمادگی کشورمان برای گسترش همکاری های دوجانبه در حوزه های مختلف به خصوص در عرصه اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

خبر مرتبط تصویری از دیدار باقری با مقام سعودی در تهران + عکس

سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با قائم مقام وزیر خارجه عربستان تاکید کرد دو کشور عزم و اراده جدی برای پیگیری تعمیق و توسعه روابط در عرصه های مختلف دارند و معتقدیم نباید مانعی فراروی این روند وجود داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه در سایه حمایت مادی و نظامی آمریکا، بر ضروت همکاری دو کشور برای کمک رسانی انسانی به مردم مظلوم غزه تاکید کرد.

براساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز در این دیدار با تشکر از میزبانی خوب جمهوری اسلامی ایران و برگزاری نشست مجمع گفتگوی همکاری آسیا در تهران، شهادت شهید جمهور آیت الله رییسی و شهید خدمت دکتر امیرعبداللهیان را تسلیت گفت.

وی با استقبال از توسعه و ارتقای روابط دوجانبه، به همکاری های خوب دو کشور برای آزادی منابع بلوکه شده در کره جنوبی اشاره و ابراز امیدواری نمود در آینده نیز شاهد تقویت روابط دوجانبه در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشیم.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

دیدار و رایزنی باقری با بیونگ وان / آمادگی تهران برای گسترش همکاری‌ها با سئول 2