پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

دی ان ای

دی ان ای

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در یک ماه گذشته اخبار متعددی در زمینه احتمال جدایی مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان از پورتو و انتقالش به اینتر در نقل و انتقالات زمستانی مطرح شد. در همین رابطه ویکتور بایا نایب رئیس باشگاه پورتو درباره تمدید نکردن قرارداد مهدی طارمی، گفت: مهدی یک بازیکن حرفه ای، بسیار باهوش و با کیفیت عالی است. گاهی اوقات مطبوعات با او بد رفتار می کنند اما او DNA...

وب‌گاه مشرق نیوز

نایب رئیس باشگاه پورتو از احتمال جدایی ستاره ایرانی‌شان در زمستان صحبت کرد.

خبرگزاری تسنیم

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا ضمن تمجید از سرمربی ایتالیایی رئال مادرید، تأکید کرد که تیمش در بازی فینال سوپرجام اسپانیا به دنبال پیروزی است.

وب‌گاه ورزش سه

ژاوی، سرمربی بارسلونا، می‌گوید نمی‌توان تیمش را مدعی اصلی پیروزی برابر رئال مادرید و قهرمانی سوپر جام دانست.

خبرگزاری تسنیم

دروازه‌بان پیشین و نایب رئیس فعلی پورتو به احتمال جدایی ستاره ایرانی تیمش به‌خاطر مسائل مالی اشاره کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در حادثه تروریستی کرمان 94 نفر شهید و بیش از 280 نفر مجروح شده‌اند؛ آماری که نشان از قدرت بمب‌های انفجاری تروریست‌ها برای به شهادت رساندن زنان و کودکان بی دفاع دارد.

خبرگزاری تسنیم

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا از عملکرد شاگردانش در بازی شب گذشته مقابل اوساسونا در نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا ابراز رضایت کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کارشناسان می گویند رژیم غذایی پرچرب می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌هایی مانند سرطان روده بزرگ را افزایش دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر به نقل از مدیکال نیوز نوشت: کارشناسان می گویند رژیم غذایی مملو از چربی می تواند خطر ابتلا به تعدادی از بیماری های جدی را افزایش دهد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

انتظارها به پایان رسید و واکسن سرطان لوزالمعده ساخته شد. انتظارها به پایان رسید و واکسن سرطان لوزالمعده ساخته شد. به گزارش عرشه آنلاین؛ یک کارآزمایی بالینی کوچک جدید نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به شایع‌ترین نوع سرطان پانکراس (لوزالمعده) می‌توانند از یک واکسن درمانی تجربی بهره‌مند شوند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک نماینده مجلس گفت: شواهد حمله تروریستی کرمان نشان می‌دهد که کار داعش نیست لذا جمع‌بندی این است که این اقدام تروریستی فراتر از کار گروه داعش است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهشگران موفق به تولید شبه‌بلورهای نانوذره‌ای با کمک دی ان ای (DNA) شدند. دستیابی به این دستاورد راه را برای طراحی و ساخت سازه‌های پیچیده‌تر هموار کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: محققان تخمین می‌زنند که بیش از 10 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری پارکینسون مبتلا هستند که این بیماری را به دومین بیماری تخریب کننده عصبی پس از بیماری آلزایمر تبدیل می‌کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

محققان برخی از سبک‌های زندگی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند خطر سرطان را تا 30 درصد کاهش دهد. محققان برخی از سبک‌های زندگی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند خطر سرطان را تا 30 درصد کاهش دهد. به گزارش عرشه آنلاین، به نقل از بهداشت نیوز رعایت بیشتر توصیه‌های پیشگیری از سرطان که سبک زندگی سالم را تشویق می‌کند، خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها و برخی سرطان‌های خاص را کاهش می‌دهد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

پس از گذشت حدود 50 سال از آخرین پرتاب مأموریت‌های آپولو به ماه، ایالات‌متحده آمریکا امروز با کمک شرکت خصوصی United Launch Alliance پرتابی را انجام داده که قرار است کاوشگر شرکت Astrobotic را به قمر زمین برساند. پس از گذشت حدود 50 سال از آخرین پرتاب مأموریت‌های آپولو به ماه، ایالات‌متحده آمریکا امروز با کمک شرکت خصوصی United Launch Alliance پرتابی را انجام داده که قرار است کاوشگر شرکت...