پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

دی ان ای

دی ان ای

وب‌گاه فرارو

حدود 60 درصد ایرانی‌ها یا چاق هستند و یا اضافه وزن دارند و به گفته کارشناسان، این آمار احتمال ابتلا به برخی سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.

وب‌گاه فرارو

باستان‌شناسان در مرکز سوئد یک اتاقک سنگی 5500 ساله را کشف کرده‌اند که شامل چندین گور از دوره نوسنگی اولیه است، اما به نظر می‌رسد بسیاری از استخوان‌های بزرگ اسکلت‌ها، از جمله جمجمه‌ها، زمانی که اجساد در آنجا دفن شدند، از محل برداشته شده بودند.

وب‌گاه فرارو

تعهد به زندگی سالم با افزایش سن می‌تواند پیامد‌های مهمی برای شادی و طول عمر شما داشته باشد. در این میان قوانین معمول اعمال می‌شوند: یک رژیم غذایی سالم و ورزش به علاوه خواب خوب (شما باید هفت تا هشت ساعت را در یک دوره 24 ساعته هدف قرار دهید)، اجتماعی بودن (تنهایی مزمن خطری معادل استعمال 15 نخ سیگار در روز را برای تان به همراه خواهد داشت) و تلاش برای جلوگیری از استرس. اگر این موارد را...

وب‌گاه فرارو

برخی مواد غذایی که انتخاب می‌کنید می‌توانند اثر مضاعفی بر بدنتان داشته باشند و مانند زرهی ضد پیری از آن محافظت‌کنند. مواد غذایی افزایش دهنده طول عمر فقط محدود به میوه‌ها و سبزیجات نیستند.

وب‌گاه ورزش سه

استفاده برخی تیم‌ها از داده‌ها به کمک فیفا موجب ارتقای سطح کیفیت آنها در جام جهانی گذشته شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک رژیم غذایی حاوی فیبر با مصرف میوه، سبزی، غلات، حبوبات حاصل می‌شود که می‌تواند به حفظ و نگهداری باکتری‌های مفید روده کمک کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تا آنجا که به واشنگتن و لندن مربوط می‌شود، انتقام جویی غرب در یمن به معنای انتقال یک پیام روشن به ایران است - متوقف کنید. اما چرا این گزینه؟ جیمی دتمر 15 ژانویه در نشریه پولیتیکو نوشت: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات‌متحده، در اقدامی پیشگیرانه برای هشدار دادن به ایران و گروه های نیابتی اش در پی حملات اکتبر حماس به جنوب اسرائیل، به اختصار گفت: «نکنید.» اما توصیه کوتاه شده او همچنان بی‌اثر...

وب‌گاه فرارو

کرفس، یکی از سبزیجاتی است که در بسیاری از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. این سبزی منبع خوبی از مواد مغذی مهمی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که هر کدام در حفظ سلامتی بدن نقش موثری دارند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مرد میانسال با مراجعه به دادسرای تهران خواستار نبش قبر پسرش شد. مرد میانسال با مراجعه به دادسرای تهران خواستار نبش قبر پسرش شد. به گزارش عرشه آنلاین، مرد میانسال که پسرش در سانحه تصادف با قطار در آلمان جان باخته بود پس از انتقال جسد به تهران و دفن او با مراجعه به دادسرای جنایی تهران مدعی شد جسد دفن شده متعلق به پسرش نبوده و خواهان نبش قبر شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تشخیص سرطان ریه با استنشاق نانوذرات و انجام آزمایش ادرار با کیت نواری ممکن شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پروفسور توفیق موسیوند، مخترع اولین قلب مصنوعی جهان در 87 سالگی درگذشت.

وب‌گاه مشرق نیوز

پروفسور توفیق موسیوند، مخترع اولین قلب مصنوعی جهان در 87 سالگی درگذشت.

خبرگزاری تسنیم

محققان مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) روشی آسان برای تشخیص سرطان ریه ارائه کرده‌اند که در آن ابتدا نانوذرات استنشاق می‌شود و سپس از فرد آزمایشگاه ادرار گرفته می‌شود. این آزمایش ادرار با تست‌های نواری شبیه به کیت‌های تست بارداری انجام می‌شود.

وب‌گاه ورزش سه

رونالد آرائوخو و ژول کنده بدون شک تا سال ها ال‌کلاسیکوی شب گذشته را از یاد نخواهند برد.

خبرگزاری تسنیم

مراسم رونمایی از پوستر سی و هفتمین یادواره شهدای کربلای پنج در منزل پدری شهید فریبز روحی با حضور خانواده شهید و جمعی از همرزمان شهید و بسیجیان رونمایی شد.