جمعه 28 اردیبهشت 1403

دی ان ای

دی ان ای

وب‌گاه فرارو

دکتر یو‌ها آییش متخصص مغزو اعصاب در وبسایت هیوستون متدیست درباره سحرخیز بودن و اینکه اصلا چرا بعضی‌ها سحرخیز هستند صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید.

وب‌گاه خبر آنلاین

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که به‌کارگیری برخی عادات و اصلاح سبک زندگی می‌تواند به طور قابل توجهی به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. گام‌های کوچکی مانند حذف نوشیدنی‌های شیرین از رژیم غذایی، مصرف کمتر گوشت قرمز و ورزش مکرر می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش خطر ابتلا به سرطان داشته باشد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

کمبود ویتامین D باعث پیری زودرس می شود. کمبود ویتامین D باعث پیری زودرس می شود. به گزارش عرشه آنلاین؛ کمبود ویتامین دی می‌تواند از نظر بیولوژیکی باعث پیری سریعتر شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آخرین دستاوردهای مرکز سرطان نیویورک با کار روی سلول‌های CAR-T و عنصر ژنتیکی LINE-1، سلول‌های بنیادی خون و ایمنی‌درمانی، پیشرفت‌های امیدوارکننده‌ای را در درمان سرطان ارائه می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به تازگی در چین روشی ارائه شده که با استفاده از فناوری‌نانو، شیرین‌کردن آب دریا ساده‌تر و ارزان‌تر انجام می‌شود و در عین حال فشار کمتری به اکوسیستم محلی وارد می‌کند. دانشمندان روش جدیدی برای شیرین کردن آب دریا با استفاده از انرژی خورشیدی ارائه کردند. محققان دانشگاه نانکای در تیانجین، چین، سیستم آب شیرین‌کن خورشیدی را ارائه کردند که با استفاده...

وب‌گاه خبر آنلاین

اطلاعات آنلاین نوشت: دانشمندان معتقدند کمبود ویتامین D می‌تواند از نظر بیولوژیکی باعث پیری سریع‌تر شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

جوش‌های پوستی فقط مختص نوجوانان نیستند، بلکه حدود 20 درصد از خانم‌ها در دهه‌های دوم و سوم زندگی با این جوش‌ها مواجه می‌شوند. جوش های پوستی فقط مختص نوجوانان نیستند، بلکه حدود 20 درصد از خانم‌ها در دهه های دوم و سوم زندگی با این جوش‌ها مواجه می‌شوند. به گزارش عرشه آنلاین، جوش‌های پوستی میتوانند به علت‌های متفاوتی ایجاد شوند؛ از استرس گرفته تا نوسانات هورمونی.

وب‌گاه فرارو

شش پژوهش مهم که در سال 2023 انجام شده‌اند، روش‌هایی را برای کند کردن روند پیری به صورت موثر پیشنهاد داده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا به نقل از هلث نوشت: وقتی کسی درباره ظاهر شما نظر می‌دهد و در این مورد می‌گوید که اکنون نسبت به آخرین باری که شما را ملاقات کرده است پیرتر به نظر می‌رسید، هرگز احساس خوبی نخواهید داشت. بسیاری از ما ممکن است در حال حاضر کاری برای کاهش سرعت پیری خود انجام دهیم که شامل رژیم غذایی سالم و متعادل، ورزش منظم، محصولات پوستی و موارد دیگر باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پژوهشگران معتقدند میکروب‌های روده ممکن است در ایجاد اختلال اضطراب اجتماعی نقش داشته باشند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: محققان دانشگاه ایالتی کلرادو ایالات‌متحده مشخص کردند، کمبود ویتامین دی می‌تواند از نظر بیولوژیکی باعث پیری سریعتر شود.

وب‌گاه فرارو

اگرچه ژنتیک و عوامل محیطی نیز می‌توانند در بروز اختلالاتی از جمله SAD نقش داشته باشند، اما تحقیق جدید محققان کالج دانشگاه کورک در ایرلند، اهمیت "فلور روده" را در این زمینه برجسته کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تحقیقات اخیر نشان می دهند که مصرف ویتامین دی نقش بسیار موثری در کاهش سرعت پیری دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبق نتایج یک تحقیقات جدید کمبود ویتامین خاصی ممکن است روند پیری را تسریع کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

محققان دانشگاه ژنو ارتباطی بین تلفن‌های همراه و کاهش غلظت اسپرم و تعداد کلی آن پیدا کرده‌اند ایندیپندنت: محققان دانشگاه ژنو ارتباطی بین تلفن‌های همراه و کاهش غلظت اسپرم و تعداد کلی آن پیدا کرده‌اند. محققان دانشگاه UNIGE طی سال‌های 2005 تا 2018 اطلاعات 2886 مرد سوئیسی 18 تا 22 ساله را در 6 مرکز نظامی مورد پایش قرار دادند و به این نتیجه رسیدند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مراسم گرامیداشت شهید آشوری جانی بت اوشانا صبح امروز با حضور وزیر فرهنگ برگزار شد.