یک‌شنبه 6 آبان 1403

رؤسای پارک‌های علم و فناوری استان‌های اردبیل، مرکزی و آذربایجان شرقی منصوب شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رؤسای پارک‌های علم و فناوری استان‌های اردبیل، مرکزی و آذربایجان شرقی منصوب شدند

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در احکامی جداگانه روسای پارک های علم و فناوری استان های اردبیل، مرکزی و آذربایجان شرقی را منصوب کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، محمد علی زلفی گل یوسف عباس پور گیلانده را به سمت رییس پارک علم و فناوری اردبیل، محمدعلی داستان دیزناب را به سمت رییس پارک علم و فناوری استان مرکزی و سعید جعفری راد را به سمت رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی منصوب کرد.

در متن حکم وزیر علوم خطاب به روسای پارک های علم و فناوری استان های اردبیل، مرکزی و آذربایجان شرقی آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه و با عنایت به پیشنهاد معاون فناوری و نوآوری، به موجب این حکم به مدت 4 سال به سمت رئیس پارک علم و فناوری منصوب می‌شوید. امید است با توجه به ر اهبردهای اساسی دولت مردمی نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم، فناوری و نوآوری به‌ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان مستقر در پارک ایفا کنید.

انتظار می‌رود موارد ذیل در اولویت کارهای اجرایی قرار گیرد:

تعامل و تکامل هم افزا با استانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی

ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز توسعه کسب و کار شرکت‌ها و واحدهای فناور

بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری برای ظهور و بروز نوآوری

مشارکت و ایفای نقش مؤثر در ارتقای زیست‌بوم نوآوری و فناوری منطقه

طراحی ساز و کار لازم جهت تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه‌های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری

توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی دانش‌بنیان و تغییر فرهنگ کارجویی به کار آفرینی

تدوین سازوکار عملیاتی جهت تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری‌های نوظهور

بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیردولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

تلاش در جهت ماموریت گرایی پارک و ایجاد قطب‌های فناوری

سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و جذب فن آموز، دستیار و پسادکتری فناوری

مهندسی پروژه‌های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریز پروژه‌ها و واگذاری آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت اجرا

سوابق اجرایی روسای منصوب شده 

دکتر یوسف عباسپور گیلانده متولد 1356، دارای دکتری تخصصی مهندسی مکانیک ماشینهای کشاورزی از دانشگاه تهران و استاد دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی است، از سوابق اجرایی مدیر گروه مهندسی ماشینهای کشاورزی معاون آموزشی دانشکده کشاورزی و مدیریت امور پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی است. از عباسپور ده ها مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر منتشر و در کنفرانس ها ارایه شده است.

دکتر محمد علی داستان دیزناب (1363 تهران) دانش آموخته مقطع دکترا در رشته مکانیک گرایش سازه های دریایی از دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیات علمی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه اراک است. وی دارای چندین طرح فناورانه و پژوهشی است و از او چهار عنوان کتاب و 14 مقاله علمی و پژوهشی بین المللی توسط منتشر و 24 مقاله در کنفرانس‌ها ارایه شده است. از سوابق اجرایی وی می توان سرپرستی آزمایشگاه بتن و آزمایشگاه مقاومت دانشگاه اراک را نام برد. راه اندازی و مدیریت آزمایشگاه پایایی بتن در دانشگاه اراک از دیگر سوابق اجرایی داستان است. وی از سال 1400 سرپرست دانشجویان شاهد و ایثارگر گروه عمران دانشگاه اراک بوده است.

دکتر سعید جعفری راد (1353 تبریز) دانش آموخته مقطع دکتری پلیمر از دانشگاه تبریز و عضو هیات علمی این دانشگاه با مرتبه علمی دانشیار است. وی رییس اداره دانشجویان بین المللی دانشگاه تبریز، مدیر گروه پژوهشی علوم پایه و رییس پژوهشکده بسیج استان آذربایجان شرقی بوده است. از جعفری راد 46 مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر بین المللی منتشر و 54 مقاله نیز در کنفرانس ها ارایه شده است. وی سه ثبت اختراع ملی نیز دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه های جداگانه از خدمات و تلاش‌های دکتر حبیب ابراهیم پور رییس سابق پارک علم و فناوری اردبیل، دکتر محمد رفیعی رییس سابق پارک علم و فناوری استان مرکزی و دکتر عبدالرضا واعظی رییس سابق پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در مدت تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی کرد.

برچسب‌ها