پنج‌شنبه 12 مهر 1403

رئیس جمهوری 9 پروژه زیرساختی صنعت برق را در استان بوشهر افتتاح کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رئیس جمهوری 9 پروژه زیرساختی صنعت برق را در استان بوشهر افتتاح کرد

بوشهر - ایرنا - رئیس جمهوری روز پنجشنبه در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با عسلویه 9 پروژه تامین و انتقال برق استان بوشهر را با 2 هزار و 400میلیارد تومان اعتبار افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر در این آیین گفت: این پروژه‌ها شامل یک واحد نیروگاهی و 6 طرح انتقال فوق توزیع و صدها کیلومتر خطوط انتقال و فوق توزیع برق است.

حسن متولی‌زاده افزود: این طرح‌ها به همت متخصصان، پیمانکاران و مشاوران ایرانی انجام شده و بیش از 95 درصد تجهیزات آن ایرانی است. وی ادامه داد: با افتتاح نیروگاه بخار 160 مگاواتی عسلویه ظرفیت اشتغال برای 800 نفر به صورت مستقیم و یکهزارو 500 نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شد. متولی‌زاده ادامه داد: دومین پروژه نیز پست 400 کیلو ولت پارس (عسلویه) است که با نصب یک ترانس 500 مگا ولت آمپری در این پست ظرفیت آن 2 برابر شده و قادر به تزریق برق به سه پست پایین دستی است. وی بیان کرد: پروژه اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع و توسعه ناوگان خودرویی شامل 118 کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف، 83 دستگاه پست فشار متوسط هوایی و زمینی و 6 دستگاه کامیونت عملیاتی نیز به ناوگان شرکت توزیع استان بوشهر افزوده شده‌است. متولی‌زاده ادامه داد: همچنین با افزایش ظرفیت در 2 پست 230 کیلو ولت بوشهر 1 و گناوه، 320 مگاولت آمپر به ظرفیت این پست‌ها افزوده شد. وی گفت: با اجرای این طرح سطح خدمات به مشترکان در استان بوشهر افزایش می‌یابد تا در آستانه فصل تابستان شاهد رضایت‌مندی بیشتر آنها باشیم. متولی‌زاده افزود: امسال در سال جهش تولید برای تامین برق متقاضیان جدید بویژه در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن محدودیتی وجود ندارد تا تامین برق این واحدهای تولیدی زمینه ساز رشد استان بوشهر باشد. وی افزود: با وجود گرمای هوا و انرژی خیز بودن استان بوشهر اما مردم استان بوشهر الگوی مصرف را رعایت می‌کنند. متولی‌زاده افزود: 96 درصد مردم الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و 23 درصد مشترکان نیز با رعایت الگو روند مصرف را کاهش داده و مشمول پاداش خوش مصرفی شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*