دوشنبه 2 مهر 1403

رئیس‌جمهور به عنوان نماد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل سخنرانی می‌کند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
رئیس‌جمهور به عنوان نماد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل سخنرانی می‌کند

ایرج فرخنده پور کارشناس مسائل بین‌الملل در ارتباط با حضور رئیس جمهور در نیویورک و سخنرانی وی در سازمان ملل اظهار کرد: شرایط و احوال خاصی را در منطقه خاورمیانه شاهد هستیم. اکثر این مسائل و مشکلات نیز بر اساس مداخلات دولت‌های تروریست آمریکا و اروپایی گریبان گیر مردم منطقه شده است.

وی ادامه داد: نشانه‌های بارز این شرایط نامناسب و مداخلات غربی‌ها را در کشور‌های همسایه مانند عراق، سوریه، افغانستان و یمن در حال مشاهده هستیم. متاسفانه جنگ‌های برنامه ریزی شده و نیابتی که دولت تروریست آمریکا و یاران آنها در این منطقه به جا گذاشتند مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.

فرخنده پور گفت: این شرایط نامناسب همزمان شده با حملات و جنایات صهیونیست‌ها به مردم بی دفاع و مظلوم غزه و مردم مظلوم لبنان. اما آن چیزی که سفر رئیس جمهور محترم را در این دوره واضح‌تر و آشکار‌تر کرده این است که ان‌شاء‌الله صحبت‌های او در سازمان ملل با توجه به نوع تفکر خاصی که در راستای تفکر مبارزاتی خود دارد و مدل خاصی که او در راستای برخورد با استعمار و استکبار از خود نشان داده است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همه این عوامل باعث می‌شود که گوش جهانیان به صحبت‌ها و فرمایشات پزشکیان تیز‌تر و حساس‌تر شود.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور محترم ما خودش را از طبقه مردمی می‌داند که به او اعتماد کردند. مسعود پزشکیان وعده‌ای داده که در راستای احقاق آن وعده باید در مجامع بین‌المللی از خود تحرک خاص و بالقوه‌ای نشان دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: امروز دکتر پزشکیان به عنوان نماد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل حاضر می‌شود. در این دوره که شاهد فشار‌های بی‌شائبه و ظالمانه و جنایتکارنه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هستیم ما این مدل حضور او در سازمان ملل را موثر می‌دانیم. چرا که می‌دانیم افراد زیادی صحبت‌هایش را می‌شوند و حتما پیام‌هایی که او خواهد داد پیام‌هایی است که از طرف دولت و ملت ایران به همه مردم جهان گفته می‌شود.

وی گفت: تریبون سازمان ملل تریبونی است که در آن باید مردم جهان حرف‌های روسای جمهور را بشنوند و همچنین در جریان آخرین تحرکات در جامعه بین‌الملل و هم پیمانی‌هایی که باید علیه دولت‌های مستکبر جهان صورت گیرد باشند.

این کارشناس در پایان تاکید کرد: صحبت‌های پزشکیان می‌تواند بسیار موثر باشد و در این شرایط و دوره خاص که خاورمیانه تجربه می‌کند این سخنان قطعا اثر گذار خواهد بود و مردم ما شاهد اثرگذاری این صحبت‌ها در عرصه بین المللی خواهند بود.