پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

رئیس مجلس اوگاندا خواهان گسترش همکاری علمی و اقتصادی با ایران شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رئیس مجلس اوگاندا خواهان گسترش همکاری علمی و اقتصادی با ایران شد

تهران - ایرنا - رئیس مجلس نمایندگان اوگاندا روز سه شنبه در دیدار خداحافظی سفیر ایران در این کشور ضمن تقدیر از روابط خوب و دوستانه دو کشور بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت های علمی و فنآوری و توانمندی های اقتصادی شرکت های ایرانی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اطلاعیه دریافتی از سفارت ایران در کامپالا، ربکا کاداگا رئیس مجلس اوگاندا با اشاره به روابط خوب پارلمانی دو کشور در ابعاد دو جانبه و بین المللی و حمایت های متقابل دو کشور از یکدیگر در اجلاس های مختلف از جمله نشست های سازمان همکاری اسلامی, روابط دو کشور را بر اساس منافع بلند مدت طرفین توصیف کرد.

وی همچنین ضمن ابلاغ سلام به همتای ایرانی خود - محمد باقر قالیباف - و با یاداوری سفرهای قبلی خود به ایران افزود: در جریان سفر به ایران از دو دانشگاه بازدید کردم و از نزدیک شاهد پیشرفت علم و فناوری در ایران بودم که باید از این فرصت ها بهتر استفاده کنیم.

رئیس مجلس اوگاندا با تصریح بر تعامل خوب قوه قانونگذاری دو کشور و با ابلاغ سلام به رئیس سابق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر چه در اواخر دوران جناب آقای دکتر لاریجانی قرار بود سفری به تهران داشته باشم که بواسطه شیوع «کوید 19» این امکان فراهم نشد، ولی امیدوارم در آینده فرصت مناسبی برای این دیدار فراهم شود.

وی درپایان دیدار ضمن تمجید از هنر ایرانی و جلوه های درخشان آن در مصنوعات مختلف, تابلوی هنری تهیه شده توسط خانم مرتضوی (همسر سفیرجمهوری اسلامی ایران در اوگاندا) را نمونه زیبایی از آن توصیف کرد و از ایشان دعوت کرد تا این هنر را به خانم های اوگاندایی نیز آموزش دهد.

سید مرتضی مرتضوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا نیز ضمن تشکر از همراهی و حمایت رئیس مجلس و پارلمان اوگاندا برای تقویت و تحکیم روابط دو کشور، خواستار تداوم این حمایت ها از جمله با تصویب قوانین تسهیل کننده همکاری های دو کشور مانند تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری و همچنین اجتناب از اخذ مالیات مضاعف شد.

به گفته وی، پیش نویس قانون حمایت از سرمایه گذاری متقابل بین دو کشور مبادله شده و در دستور کار امضای مقامات ذیربط قرار دارد.

سفیر کشورمان همچنین با اشاره به تلاش های خود و مجموعه سفارت طی دوره مسئولیتش برای تقویت ابعاد مختلف روابط افزود: ما در حد امکانات و مقدورات نمایندگی تلاش کردیم تا در همه زمینه ها، تحرکی ایجاد شود و از جمله در بخش سیاسی و اقتصادی هیاتها و شرکت های توانمند متعددی به کامپالا عزیمت نمودند و انتظار این بود که مدیران میانی و طرف های اوگاندایی مربوطه نیز از این فرصتها استفاده و اجرایی شدن آنرا تسهیل نمایند.

*س_برچسب‌ها_س*