شنبه 7 مهر 1403

راه‌اندازی موزه «آویچی» در سوئد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
راه‌اندازی موزه «آویچی» در سوئد

تهران - ایرنا - موزه یادبود «آویچی» خواننده تک‌آهنگ نام آشنای «بیدارم کن» (Wake Me Up)، سال آینده میلادی در استکهلم سوئد برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، موزه تجربه آویچی (Avicii Experience) پروژه مشترک گروه سرگرمی پاپ‌هاوس و بنیاد تیم برگلینگ است که در مرکز فرهنگی دیجیتال اسپیس (Space) برپا می‌شود. این مرکز تابستان 2021 افتتاح خواهد شد.

به گفته پر ساندین (Per Sundin) مدیر اجرایی گروه پاپ‌هاوس، بازدیدکنندگان از این موزه می‌توانند به برخی از آثار منتشر نشده آویچی گوش داده و به عکس‌ها و یادگارهای شخصی وی نگاهی بیندازند.

تیم برگلینگ (Tim Bergling) با نام هنری آویچی ترانه‌سرا، دی‌جی و آهنگساز مطرح سوئدی با ترانه‌هایی چون بیدارم کن، هی برادر (Hey Brother) و سان‌شاین (Sunshine) که در سال 2012 نامزد دریافت جایزه گرمی شد، به شهرت جهانی رسید و در سال 2011 در جایگاه ششم فهرست 100 دی‌جی برتر جهان قرار گرفت. این ستاره جوان دنیای موسیقی در آوریل سال 2018 در سن 28 سالگی به دلیل آن‌چه خانواده‌اش استرس بیش‌ازحد عنوان کردند، خودکشی کرد.

آنا کونیگ یرلمیر (Anna Konig Jerlmyr) شهردار استکهلم با ارسال ایمیلی به رویترز ابراز امیدواری کرد که موزه تجربه آویچی بتواند گفتگویی را در باب سلامت روان و پیشگیری از خودکشی به جریان اندازد.

*س_برچسب‌ها_س*