دوشنبه 16 مهر 1403

راه‌های روستایی خراسان شمالی 2.5 برابر در هشت سال گذشته افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
راه‌های روستایی خراسان شمالی 2.5 برابر در هشت سال گذشته افزایش یافت

بجنورد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: طول راه‌های روستایی استان از ابتدای سال 92 تاکنون بیش از 2.5 برابر افزایش یافته است و اکنون 83 درصد جمعیت این مناطق از راه مناسب برخوردار هستند.

جعفر شهامت روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه های روستایی استان از هزار و 857 کیلومتر در سال 92 اکنون به چهار هزار و 652 کیلومتر رسیده است.

وی افزود: در بازه زمانی هشت سال گذشته، توجه ویژه ای به راهسازی مبذول شده است به طوری که طول راه های استان، بدون احتساب راه های روستایی، در سال 92، هزار و 243 کیلومتر بود اما اکنون این رقم به حدود هزار و 361 کیلومتر رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: طول بزرگراه های استان هم در این مدت از 127 کیلومتر به حدود 199 کیلومتر افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تامین و ارتقای ایمنی سفرها است گفت: در این زمینه تعداد راهدارخانه های استان از 20 باب در سال 92 به 30 باب افزایش یافته و شمار ماشین آلات و تجهیزات راهداری هم از 267 دستگاه در ابتدای دولت یازدهم به 351 دستگاه در وضعیت کنونی رسیده است.

شهامت با تاکید بر نقش مجتمع های خدماتی - رفاهی بر تامین ایمنی سفرهای جاده ای اظهار داشت: شمار این مجتمع ها هم اکنون 12 باب است که این رقم در ابتدای سال 92 تنها هشت باب بود.

وی گفت: دولت در چند سال گذشته تلاش زیادی برای هوشمندسازی بخش حمل و نقل داشته است و در این مدت تجهیزات مختلف از قبیل دوربین های ثبت تخلف و ترددشمار در سطح جاده ها افزایش یافته است.

شهامت تصریح کرد: در این مدت شمار دستگاه های ترددشمار برخط از 38 دستگاه به 51 دستگاه، شمار دوربین های نظارت تصویری از 17 دستگاه به 23 دستگاه و تعداد دوربین کنترل سرعت جاده ای هم از 12 دستگاه به 29 دستگاه افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: اقدامات انجام شده، منجر به کاهش تلفات جاده ای شده است به طوری که تعداد کشته شدگان تصادفات رانندگی برون شهری در سال 92، 224 نفر ثبت شده بود که این رقم با روند رو به کاهش، در سال گذشته به 157 نفر کاهش یافته است.

طول راه های استان خراسان شمالی بیش از 6 هزار کیلومتر است.

این استان 863 هزار نفری، در شمال شرق کشور قرار دارد و 44 درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*