دوشنبه 11 تیر 1403

رشد موارد مرگ بیماران کرونایی در گرجستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رشد موارد مرگ بیماران کرونایی در گرجستان

باکو - ایرنا - مسئول ستاد عملیاتی شورای هماهنگی نهادهای رسمی گرجستان برای مقابله با ویروس کرونا درباره افزایش موارد مرگ روزانه در اثر ابتاتء به کووید -19 در این کشور خبر داد.

به گزارش امروز (یکشنبه) پایگاه خبری "نیوز گئورگیا"، " آلکساندر خوجوانیشویلی" در یک نشست خبری گفت: در 24 ساعت گذشته، 34 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در گرجستان جان خود را از دست دادند.

وی افزود: 18 نفر از این افراد در بیمارستانهای تفلیس، هشت نفر در جمهوری خودمختار آجارستان، شش نفر در منطقه "ایمرتی"، یک نفر در "کوئمو کارتلی" و یک نفر نیز در "کاختی" جان باخته اند.

نخستین مورد مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا در گرجستان 4 آوریل (16 فروردین) به ثبت رسید و در حال حاضر مجموع جان باختگان در اثر این بیماری در این کشور به 703 نفر رسیده است.

این در حالی است که بالاترین شاخص روزانه مرگ در اثر ابتلا به کویدد 19 در گرجستان که 45 بوده در 11 نوامبر (21 آبان ماه) ثبت شده است.

تاکنون و در مجموع 79 هزار و 678 نفر در گرجستان به بیماری کووید -19 مبتلا و 62 هزار و 61 نفر از آنها درمان و از بیمارستان ترخیص شده اند. پزشکان معالج وضعیت 735 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در گرجستان را وخیم اعلام کرده اند.

گرجستان با جمعیت نزدیک به چهار میلیون نفر از ابتدای بروز همه‌گیر بیماری کووید 19 توانسته بود گام های موثری برای مقابله با شیوع این بیماری در این کشور بردارد و یکی از کشورهای سبز از لحاظ همه‌گیری کرونا در منطقه به شمار می‌رفت.

سازمان‌های بهداشتی گرجستان در اوایل مهر ماه درباره افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور هشدار داده بودند و پزشکان نیز خواستار تجهیز و اختصاص مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در این کشور برای ارایه خدمات به بیماران کرونا شدند.

مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در گرجستان اگر چه تا اوایل مهر ماه نزدیک به پنج هزار نفر بود، ولی این میزان در حال حاضر بیش از 79 هزار نفر در این کشور رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س*