جمعه 13 مهر 1403

رعایت پروتکل‌های بهداشتی عجب‌شیر را در وضعیت سفید کرونا قرار داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رعایت پروتکل‌های بهداشتی عجب‌شیر را در وضعیت سفید کرونا قرار داد

مراغه - ایرنا = فرماندار عجب‌شیر با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان گفت: رعیات این پروتکل‌ها، شهرستان را که از نظر میزان شیوع کرونا در وضعیت بحران قرار داشت در ردیف شهرستان‌های سفید قرار داد.

عادل اصغرپور روز سه شنبه در جلسه مدیریت ستاد کرونا این شهرستان افزود: بازرسان اعضای ستاد به طور مستمر واحدهای تولیدی، غذاخوری ها و محل های توزیع مواد غذایی و اماکن ورزشی را بازرسی و کنترل خواهند کرد و با متخلفان در این ارتباط برخورد خواهند کرد.

وی با انتقاد از عدم رعایت مسائل بهداشتی و کمرنگ شدن آن از سوی برخی شهروندان گفت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی برخی صنوف، موجب افزایش شیوع ویروس کرونا می شود.

اصغرپور گفت: اعضای ستاد مقابله با کرونا شهرستان باید همچنان با جدیت، اجرای مصوبات ستاد و رعایت پروتکل های بهداشتی را جهت کنترل این ویروس انجام دهند.

وی به پابرجایی برخی محدودیت ها در شهرستان اشاره کرد و افزود: مساجد به غیر از نمازهای یومیه، برای سایر مراسمات تعطیل هستند که امیدواریم رعایت شود.

وی افزود: شهروندان باید طرح فاصله گذاری اجتماعی را در همه محیط های کاری و منزلشان رعایت کنند و به هیچ عنوان نباید مراسمات از قبیل ترحیم و عروسی در منازل برگزار شود.

وی افزود: همچنین تا اطلاع ثانوی، عرضه قلیان در تمامی اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مثل سفره خانه سنتی، قهوه خانه ها و چایخانه ها ممنوع است.

اصغرپور گفت: در راستای جلوگیری و شیوع بیماری ویروس کرونا استفاده از ماسک در ادارات، نهادها و بانک‌ها الزامی بوده و مسوولان ادارت و نهادها و ارگان ها باید ترتیبی اتخاذ کنند تا همه مراجعان نیز از ماسک استفاده کنند.

*س_برچسب‌ها_س*