شنبه 1 اردیبهشت 1403

رفع غبار محرومیت از چهره استان اردبیل نیاز به توجه جدی دولت دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رفع غبار محرومیت از چهره استان اردبیل نیاز به توجه جدی دولت دارد

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: زدودن غبار محرومیت از چهره این استان نیازمند توجه جدی دولت در سایه اجرای برنامه‌های مدون است.

به گزارش ایرنا، صدیف بدری جمعه شب در جلسه شورای اداری اردبیل که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، افزود: مهم‌ترین خواسته مردم منطقه فعال کردن دیپلماسی فعال اقتصادی در استان است، این کار علاوه بر مزایای اقتصادی از مهاجرت مردم از مناطق محروم و روستاهای مرزی استان خواهد کاست.

وی اظهارامیدواری کرد دولت گام‌های عملی در این مسیر دارد.

وی به عدم تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل اشاره کرد و افزود: تاکنون پنج دولت به راه‌آهن اردبیل ورود کرده‌اند ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

او تکمیل سریع راه‌آهن اردبیل - میانه، تکمیل راه‌آهن اردبیل - مغان و نیز اتصال آن به راه‌آهن جمهوری آذربایجان برای دسترسی به بازارهای حوزه روسیه و قفقاز را در رفع مشکلات اقتصادی این استان موثر دانست.

بدری همچنین با اشاره به این‌که نیاز است جایگاه تاریخی اردبیل در بازارهای کشورهای همسایه را احیا کنیم، از لزوم تکمیل راه‌آهن و ایجاد کریدور شمال - جنوب خبرداد.

وی اجرایی شدن منطقه آزاد استان اردبیل را مطالبه مهمی دانست که مصوبه آن در استان شادی ایجاد کرده و برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از تجارب سایر مناطق آزاد کشور زمینه رونق سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و رونق تولید و اشتغال استان را به ارمغان خواهد آورد.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین نهایی شدن مجوز ایجاد دانشگاه صنعتی اردبیل، تسریع در ایجاد بزرگراه‌ها در استان و تخصیص منابع بانکی حداقل سالانه 9 هزار میلیارد ریال به بانک‌های استان برای رونق اقتصاد، تولید و گردشگری در مسیر حل مشکل بیکاری 70 هزار بیکار در استان را ضروری دانست.

بدری همچنین اقدام عاجل دولت برای مشکل آب شرب موردنیاز بخش شرب، صنایع و گردشگری شهرها و روستاهای استان از محل رودخانه ارس، رودخانه قرزل‌اوزن و دریای خزر به عنوان مطالبات مردم خواستار شد.

هشتمین سفر استانی رئیس جمهوری امروز جمعه با سفر آیت الله رئیسی به استان اردبیل انجام شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*