یک‌شنبه 8 مهر 1403

رفع پیامدهای اجتماعی و اقتصادی پساکرونا نیازمند همت جمعی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رفع پیامدهای اجتماعی و اقتصادی پساکرونا نیازمند همت جمعی است

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: رفع پیامدهای اجتماعی و اقتصادی پساکرونا نیازمند همت جمعی و اقدامات خیرخواهانه است که باید برای آن تدابیر و تمهیداتی لازم اتخاذ شود.

مریم بیدخام روز یکشنبه در نشست هماهنگی اجرای رزمایش همدلی در قزوین افزود: در شرایط فعلی توزیع اقلام بهداشتی و سبد غذایی بین نیازمندان و کودکان کار و حاشیه نشین‌ها در اولویت قرار دارد و لازم است علاوه بر توجه به مشکللات دوران ابتلا به کرونا به پیامدهای اجتماعی و اقتصادی پساکرونا نیز فکر کرد.

وی اضافه کرد: در بحران کرونا مردم نیکوکار استان نشان دادند که همیشه در صحنه‌های مختلف حاضر هستد و اقدامات خیران، سمن‌ها، روحانیون، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر و کمیته امداد و بهزیستی از روزهای اولیه شیوع کرونا در استان سیل مهربانی به راه انداخت.

بیدخام با بیان اینکه برای پرهیز از موازی کاری لازم است کارهای حمایتی توسط ستاد یا کمیته مستقلی پیگیری و دنبال شود، اظهار داشت: برای تشکیل این ستاد قبلا اقدام شده و یک حساب ویژه در دانشگاه علوم پزشکی تعیین شده است تا کمک‌های نقدی به آن واریز شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: وقتی نیازمندان مختلفی به یک خیر یا نیکوکار مراجعه کنند، قطعا انگیزه فرد خیر کم می‌شود که اگر بتوانیم این مشارکت را به صورت متمرکز انجام دهیم نتیجه کار بهتر خواهد بود.

بیدخام، توزیع عادلانه اقلام بهداشتی میان نیازمندان برای مقابله با شیوع کرونا را ضروری دانست و اظهار داشت: توزیع عادلانه کالاها در مناطق مختلف به ویژه محروم بسیار مهم بوده و هیچ محله یا افراد نیازمندی نباید از این کمک‌ها محروم شوند.

این مسؤول، اختصاص داوطلبانه یک روز از حقوق کارمندان برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از تعطیلی کسب و کارها و مشاغل خرد جهت کمک به اقشار آسیب پذیر را از دیگر راهکارهای حمایتی دانست و توضیح داد: یکی از مهم‌ترین پیامدهای شیوع ویروس کرونا در کشور، تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارهای مختلف است که با رکود جدی مواجه شده‌اند و نیازمند چنین کمک‌هایی هستند.

بیدخام خاطرنشان کرد: به طور خاص، آن دسته از افرادی که از طریق درآمدهای مشاغل خرد مخارج زندگی خود را تامین می کردند، باید بیشتر از سایرین مورد حمایت قرار گیرند که در این میان زنان سرپرست خانوار جهت فروش تولیدات مشاغل خانگی و صنایع دستی نیازمند تبلیغات رایگان در صدا و سیمابیلبوردهای سطح شهر هستند.

کمک مومنانه و رزمایش همدلی با هدف رفع نیاز افراد آسیب دیده و نیازمند در استان قزوین اجرایی شد.

*س_برچسب‌ها_س*