جمعه 10 فروردین 1403

رمز موفقیت در زندگی به روایت حجت‌الاسلام رفیعی

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
رمز موفقیت در زندگی به روایت حجت‌الاسلام رفیعی

سخنران حرم مطهر رضوی گذشت، آگاه کردن مردم، از جاهل دوری کردن و از شر شیطان به خدا پناه بردن را رمز موفقیت در زندگی دانست.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در جمع عزاداران هیأت غریب مدینه در حرم مطهر رضوی به مضمون آیه 199 و 200 سوره اعراف اشاره کرد و گفت: خداوند در این دو آیه به پیغمبر اسلام (ص) چهار دستور داده است.

وی با بیان اینکه رسول اکرم (ص) مبعوث شد تا جامعه ضعیف را به جامعه اسلامی و دینی تبدیل کند گفت: در آیه 199 سوره اعراف آمده است: طریقه عفو و بخشش پیش‌گیر و امت را به نیکوکاری امر کن و از مردم نادان روی بگردان. در واقع اولین توصیه خدا به پیامبر (ص) این است که اهل گذشت و بخشش باشید.

خطیب سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: توصیه دیگر این است که اگر کسی ناآگاه بود او را آگاه کنید زیرا بسیاری از خطاکاران آگاه نیستند. اما امر به معروف و نهی از منکر آدابی دارد، در ابتدا باید امر به معروف و بعد نهی از منکر صورت گیرد.

وی ادامه داد: سومین دستور خدا این بود که از انسان‌های جاهل دوری کنید، نشانه‌های انسان جاهل این است که اگر چیزی به او بدهی تشکر نمی‌کند و اگر از او چیزی بگیری منت می‌گذارد.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح داد: در آیه 200 سوره اعراف نیز چهارمین توصیه این‌گونه آمده است: چنانچه بخواهد از طرف شیطان (انس و جن) در تو وسوسه و جنبشی پدید آید به خدا پناه بر که او به حقیقت شنوا و داناست.