پنج‌شنبه 7 تیر 1403

رنگ رخسار سپاهان و سر قهرمانی!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
رنگ رخسار سپاهان و سر قهرمانی!

فرصت قهرمانی در جام حذفی موفقیتی نبود که بازیکنان سپاهان به راحتی قصد گذشتن از آن را داشته باشند.

به گزارش "ورزش‌سه"، درست در روزهایی که سپاهان در میانه بحران بزرگ فصل بیست و سوم فوتبال ایران گرفتار شده بود و از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شد مصاف معوقه این تیم در اولین بازی جام حذفی در اسفندماه از راه رسید. جالب است بدانید سپاهان پیش از مصاف برابر شمس‌آذر در ورزشگاه نقش جهان 5 شکست متوالی (سه شکست در لیگ برتر مقابل گل‌گهر، آلومینیوم و استقلال؛ دو شکست در دو بازی رفت و برگشت مقابل الهلال) را تجربه کرده بود و چند روز پس از این مسابقه هم در ورزشگاه نقش جهان شکست عجیبی را مقابل پیکان تجربه کرد که 10 هفته بود با عنایتی موفق به پیروزی نشده بود و درنهایت هم به لیگ دسته اول سقوط کرد. در این شرایط پیروزی 3 بر صفر طلایی‌پوشان مقابل شمس‌آذر نشان می‌دهد که آنها از همان بازی ابتدایی در جام حذفی حساب این تورنمنت را از لیگ برتر جدا کرده‌اند و هر طور شده قصد به دست آوردن این جام را دارند تا بتوانند کمی از تلخی ناکامی در لیگ برتر بکاهند. هر چه جلوتر رفتیم سپاهان به لطف اندیشه‌های مورایس شکل منسجم‌تری پیدا کرد و پس از باخت به صنعت نفت آبادان دیگر هیچ شکستی را تجربه نکرد تا علاوه بر تثبیت جایگاه سومی و گرفتن سهمیه حضور در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا به فینال جام حذفی هم راه پیدا کند.

همانطور که مشخص است بازیکنان سپاهان در این قاب طلایی مصمم به قهرمانی هستند و خیلی زود هم از اتفاقاتی که در طول بازی رخ داد به سود خودشان بهره بردند تا به هدف‌شان برسند.

البته سپاهان در مسیر قهرمانی جام حذفی خوش شانس هم بود. آنها در مرحله یک هشتم طبق قرعه در خانه با شمس آذر بازی کردند و با نتیجه 3 بر صفر پیروز شدند. در همین مرحله استقلال مقابل مس در رفسنجان شکست خورد تا یکی از رقبای بالقوه این تیم در مسیر قهرمانی از بین برود. گام بعدی شکست استقلال ملاثانی در اهواز بود که به دشواری و در وقت‌های اضافی رقم خورد و در مرحله یک چهارم نهایی هم مورایس و شاگردانش ملوان را در نقش جهان شکست دادند تا به دیدار نیمه نهایی برسند. اتفاق خوب برای سپاهان در دیدار نیمه نهایی قرعه‌ای بود که این تیم را میزبان بازی معرفی کرد و آنها در یک بازی بسیار سخت با نتیجه 2 بر یک پیروز شدند تا به فینال برسند و در فینال هم به حریف امان ندادند و با دو گل تیم محرم نویدکیا را در مسیر کسب قهرمانی شکست دادند. مروری بر مسیر سپاهان در جام حذفی نشان می‌دهد که آنها به خوبی توانسته‌اند روند رو به رشد خود را تا بازی پایانی حفظ کنند و شاید حتی اگر پرسپولیس هم در بازی مرحله یک هشتم نهایی مقابل آلومینیوم در ضربات پنالتی شکست نمی‌خورد آنها در فینال موفق به مغلوب کردن قهرمان لیگ برتر هم در مسیر رسیدن به هدف خود می‌شدند.

رنگ رخسار سپاهان و سر قهرمانی! 2