جمعه 30 شهریور 1403

رهبر انصارالله: حملات به ناو آمریکایی آیزنهاور، موفقیت‌آمیز بود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رهبر انصارالله: حملات به ناو آمریکایی آیزنهاور، موفقیت‌آمیز بود

به گزارش خبرگزاری دانشجو، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر معنوی انقلاب یمن و جنبش انصارالله امروز پنجشنبه، در یک سخنرانی، از 244 روز حمله مداوم رژیم صهیونیستی به مردم غزه انتقاد کرد و گفت: فقط در هفته جاری، ماشین کشتار اسرائیل، 2100 شهید و زخمی در غزه بر جای گذاشته است. الحوثی با اشاره به اینکه در کنار این حملات، فعالیت‌های اشغالگرانه صهیونیست‌ها و روند شهرک‌سازی‌های آنان نیز ادامه...

به گزارش خبرگزاری دانشجو، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر معنوی انقلاب یمن و جنبش انصارالله امروز پنجشنبه، در یک سخنرانی، از 244 روز حمله مداوم رژیم صهیونیستی به مردم غزه انتقاد کرد و گفت: فقط در هفته جاری، ماشین کشتار اسرائیل، 2100 شهید و زخمی در غزه بر جای گذاشته است.

الحوثی با اشاره به اینکه در کنار این حملات، فعالیت‌های اشغالگرانه صهیونیست‌ها و روند شهرک‌سازی‌های آنان نیز ادامه دارد، افزود: چهارشنبه سالگرد جنگ شش روزه (جنگ 1967 اسرائیل با چهار کشور عربی) بود که در جریان آن، اسرائیل، الاقصی و باقیمانده کرانه باختری را اشغال کرد. در آن روز، دشمن، علیه چهار کشور فلسطین، اردن، مصر و سوریه اعلام جنگ کرد. رهبر انصارالله ادامه داد: دشمن در آن زمان، طی شش روز، 70 کیلومتر از اراضی عربی را اشغال کرد؛ مساحتی بالغ بر سه برابر مساحتی که در سال 1948 اشغال کرده بود. اسرائیل در آن جنگ، هزاران نفر از عرب‌ها را به شهادت رساند، صد‌ها هزار فلسطینی و 100 هزار سوری را از ارتفاعات اشغالی جولان آواره کرد.

وی آن جنگ را با جنگ این روز‌های نیرو‌های مقاومت فلسطین با اسرائیل مقایسه کرد و گفت: وقتی بین این دو جنگ مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که اسرائیل عملا هیچ پیروزی در غزه به دست نیاورده است. از زمان انتفاضه، تا خروج خفت‌بار ارتش اسرائیل از لبنان در سال 2000 تا سال 2006، عملیات سیف القدس و سایر جنگها، اسرائیل ذلیلانه شکست خورده است. رهبر انصارالله، جنگ شش روزه را مثال واقعی طمع اسرائیل به اراضی کشور‌های عربی دانست و تصریح کرد: ارتش‌های عربی در آن زمان، صد‌ها جنگنده، هزاران تانک و خودروی زرهی و صد‌ها هزار سرباز در اختیار داشتند، ولی فقط شش روز مقاومت کردند. مقاومت فلسطین، اما با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین و چند موشک، این شکست را به دشمن اسرائیلی تحمیل کرده است. الحوثی ضمن انتقاد از نقش مشارکتی آمریکا در جریان تجاوزات صهیونیستها، خاطر نشان کرد: آمریکایی که در شعار‌های خود مدعی احترام به دستگاه قضا است، امروز به دنبال مجازات دادگاه لاهه و قضات حاضر در آن است. آمریکا در تلاش است تا با هر چیزی که در راستای فشار بر دشمن اسرائیلی وحمایت از ملت فلسطین است، مقابله کند. الحوثی حمله به ناو آمریکا را موفق ارزیابی کرد و در پایان گفت: پس از این حملات، ناو آیزنهاور دو روز متوقف شده بود. این عملیات، تأثیر زیادی در فرار و تغییر مسیر آن داشت. زمانی که کشتی‌های آمریکایی هدف قرار می‌گیرند، یا تغییر مسیر می‌دهند یا فرار می‌کنند. آمریکا، اما تلاش کرد این حمله را انکار کند؛ البته علت این است که در برابر ملت خود نمی‌خواهد شکست خورده به نظر برسد و اقتدارش از بین برود. آمریکا می‌کوشد همچنان نفوذ و اقتدار خود را در برابر کشور‌های منطقه حفظ کند، ولی عملیات‌های ما، این نفوذ را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به هر حال، هر زمان که فرصت فراهم شود، ناو آیزنهاور، یکی از هدف‌های حملات نیرو‌های مسلح ما خواهد بود».