سه‌شنبه 3 مهر 1403

روانشناسی

روانشناسی

خبرگزاری مهر

نویسنده داستان گلریزان و دارنده نشان درجه یک هنری، به تعطیلی 16ساله کلاس داستان‌نویسی خود در حوزه هنری اشاره کرد و با بیان گریه خود به خاطر این مساله گفت: حوزه هنری هماهنند خانه پدری‌ام بود.

وب‌گاه فرارو

مطالعه‌ای تازه صورت گرفته بر روی بیش از 29 هزار سالمند شش عادت را مورد شناسایی قرار داده از خوردن انواع غذا‌ها گرفته تا مطالعه منظم یا بازی با ورق و کارت که با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و کُند ساختن سرعت کاهش حافظه مرتبط هستند.

خبرگزاری تسنیم

فرهنگسرای اخلاق کارگاه دو روزه «باور ایران» را به مناسبت چهارمین سال صدور بیانیه گام دوم انقلاب برای نوجوانان برگزار کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

نویسنده داستان «گلریزان» گفت: من ابتدا برای ورود به حوزه هنری مجبور شدم چادر خریداری کنم اما به مرور به من اجازه داده شد بدون چادر فعالیت داشته باشم.

خبرگزاری مهر

جلسه هم‌اندیشی بررسی وقایع اخیر کشور با حضور سرپرست دانشگاه و جمعی از نخبگان دانشگاه به همت دفتر هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دفتر دهم کُرسی روایت‌هایی از مسیر پرپیچ و خم کار فرهنگی که توسط مدرسه ماه حوزه هنری اجرا می‌شود، با روایت «راضیه تجار» نویسنده ادبیات داستانی و دارنده نشان درجه یک هنری، در گالری شماره‌یک خانه عکاسان برگزار شد. تجار در ابتدا به تشریح سیر زندگی و ورود به فعالیت‌های ادبی پرداخت و با بیان اینکه خداوند متعال در وجود هر کسی ودیعه ای قرار داده است و بخاطر...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سوءتغذیه کودکان بیشتر در سیستان بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی شایع است و استان گیلان نیز رتبه اول چاقی کودکان را دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

«مریم مظاهری» کارشناس ارشد روانشناسی می‌گوید: «نخستین نکته ای که بچه‌ها در ایام امتحانات باید مراقبش باشند، آمادگی درسی و امتحانی آنها است و این هم محقق نمی‌شود مگر اینکه والدین در ایام تحصیل مراقب درس و مشق بچه‌ها باشند و بر آن نظارت داشته باشند. پدر و مادر اول باید خودشان یک الگوی خوب تحصیلی برای بچه‌هایشان باشند نه اینکه حتما تحصیلکرده باشند اما با کتاب مأنوس باشند تا بچه هایشان...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دکتر مظاهری می‌گوید: «صبحانه کامل باعث آرامش ذهن و یادگیری دانش آموزان می شود. بچه هایی که سر جلسه امتحان بدون صبحانه می روند و قند خونشان پایین است نمی توانند اطلاعات را به خوبی از ذهن بازیابی کنند و امتحان خوبی بدهند. پس صبحانه حتما حتما از سوی پدر و مادر مورد توجه قرار بگیرد حال هر صبحانه ای که کودک یا نوجوان به آن علاقه دارد، می تواند مناسب باشد.

وب‌گاه گسترش

روانشناس گفت: افسردگی یک اختلال ناتوان کننده است که احتمال درمان آن بالاست.

وب‌گاه عصر ایران

ویلسون می‌گوید: «شواهد قابل‌توجهی وجود دارد که پسران از نخستین ساعت‌های بازی اجتماعی در دو سالگی تا زمانی که مردی بالغ می‌شوند نسبت به دختران مهاجم‌ترند. از این رو حتی با آموزش یکسان و دسترسی برابر به تمام حرفه‌ها، باز هم به احتمال زیاد مردان نقش پررنگ‌تری در سیاست، تجارت و علم بازی خواهند کرد.»

خبرگزاری مهر

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: باید «قرارگاه جهاد تبیین» در سطح آموزش عالی کشور شکل بگیرد و مسئولیت آن با وزیرعلوم باشد، تا مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین را در دانشگاه ها محقق کنیم.

خبرگزاری مهر

کتاب «روش لایه‌ای در اندیشه پژوهی» تألیف علی اکبر علیخانی توسط نشر نگاه معاصر منتشر شد.

خبرگزاری تسنیم

ستاره آرژانتینی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن فرانسه و برنده هفت توپ طلا سرانجام به کجا خواهد رفت؟