سه‌شنبه 3 مهر 1403

روانشناسی

روانشناسی

وب‌گاه فرارو

والدین وسواسی به خاطر فشارها و افکار وسواسی که دارند، پرخاشگرتر، کنترل گرتر و اضطرابی تر برخورد می‌کنند. از آنجا که معمولا افراد در شرایط هیجانی درست برخورد نمی‌کنند و واکنش و پاسخ های نامتناسب یا بعضا آسیب زایی خواهند داشت، باعث بروز اختلافات خانوادگی خواهد شد

وب‌گاه دنیای اقتصاد

از سه سال گذشته و شروع کرونا، بسیاری از ما رفتارهای وسواسی شدیدی از خود نشان می‌دادیم، مثل شست و شوی مداوم دست‌ها و یا شست و شوی مواد خریداری شده از بیرون؛ آیا تشخیص وسواس بر روی این رفتار ها که در شرایط خاص به وجود آمد صحیح است و آیا ادامه این روند در افراد منجر به رفتار وسواس به شکل مزمن خواهد شد؟

وب‌گاه 55 آنلاین

زردچوبه را می‌توان در کنار نمک و فلفل، یکی از مهمترین ادویه‌های آشپزی در ایران دانست. در بسیاری از غذاهای اصیل ایرانی این ادویه خوش‌رنگ، کاربرد دارد. یکی از دغدغه‌های آشپزی، تهیه مواد اولیه اصل و باکیفیت است. تهیه زردچوبه اصل و با‌کیفیت هم از این قاعده مستثنی نیست.

وب‌گاه 55 آنلاین

چرا بعضی افراد پس از رابطه‌ی جنسی گریه می‌کنند؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یکی درد و یکی درمان پسندد / یکی وصل و یکی هجران پسندد / من از درمان و درد و وصل و هجران / پسندم آنچه را جانان پسندد باباطاهر

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اعلام کرد به استناد تبصره (3) ماده (4) قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره برای اشتغال در حرفه‌های روان‌شناسی و مشاوره، دریافت پروانه از این سازمان و نیز عضویت در آن الزامی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس فدراسیون بین‌المللی مؤسسات کتابداری با معاون فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی در مورد کتابخانه‌ها با توسعه پایدار به گفتگو پرداختند.

وب‌گاه 55 آنلاین

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ لایحه یک فوریتی حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت پس از ادغام با و طرح صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس رسیده و به صحن مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

خبرگزاری تسنیم

گولدینگ در کتاب «خداوندگار مگس‌ها» تلاش دارد بگوید که انسان‌ها با هر نژاد و رنگی تا چه اندازه می‌توانند برای جامعه خود مخرب باشند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فیلم مستند «هیچکس منتظرت نیست» ساخته محسن اسلام‌زاده را باید در رده مستندهای اجتماعی جای داد. شاید بد نباشد که در آغاز این بررسی اجمالی یاد آور شویم که در تقسیم‌بندیِ گونه (genre) های مختلف سینمایی و مستند که نشانگر سبک ورَده و گونه فیلم‌ها برپایه برخی همانندی‌های موضوعی یا داستانی آنهاست، بسیار کسان به ترکیب و اصطلاح توافق شده «سینمای اجتماعی» یا «ژانر اجتماعی» (social genre) اعتقاد...

خبرگزاری تسنیم

رئیس فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری در گفت‌وگویی به موضوعات مختلف حوزه کتاب در جهان پرداخت؛ از افزایش مهارت کتابداران تا درآمدآنها در جهان.

وب‌گاه خبر آنلاین

باربارا لیسون، رئیس فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا) در گفت‌وگو با سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به موضوعات مختلفی از جمله ارتباط کتابخانه‌ها با توسعه پایدار، فضای مجازی، کتابداری نوین و همچنین وضعیت معیشتی کتابداران در دنیا پرداخت.

وب‌گاه گسترش

بیشتر پزشکان، معتقدند ناشناخته‌های دنیای پزشکی به‌قدری زیاد است که بیراه نیست بگوییم، هر بیمار تجربه جدیدی به‌حساب می‌آید و درمان هر یک راهکار تازه‌ای می‌طلبد.

خبرگزاری مهر

توتالیتاریسم معکوس در ناشناخته‌بودن دولت شرکت‌محور متجلی می‌شود و وانمود می‌کند دموکراسی، وطن‌پرستی و قانون اساسی را پاس می‌دارد. در حالی‌که برای متزلزل‌کردن دموکراسی از فشار استفاده می‌کند.