چهارشنبه 2 خرداد 1403

روحیه مطالبه‌گری منصفانه در رسانه ها تقویت شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
روحیه مطالبه‌گری منصفانه در رسانه ها تقویت شود

محدث، جانشین فرمانده سپاه الغدیر در بسیج اقشار گفت: روحیه مطالبه گری در رسانه ها باید در راستای پرداخت صحیح به امر قطعی و فوری جهاد تبیین تقویت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، حمیدرضا محدث، پیش از ظهر امروز در نشست خبری دومین جشنواره رسانه ای ابوذر با اشاره به نقش آفرینی رسانه ها و الزامات این نقش آفرینی برای امر قطعی و فوری جهاد تبیین اظهار داشت: برای اینکه رسانه ها بتوانند در هر عرصه ای به ویژه جهاد تبیین نقش آفرین باشند باید قوی و به‌روز و مدام در حال پیشرفت باشد.

وی بیان کرد: رسانه می تواند به گسترش اخلاق، معنویت و توسعه ارزش های دینی و انقلابی در جامعه و تاثیرگذاری بر تمام مخاطبان با تولید محتوای طراز انقلاب اسلامی کمک کند.

محدث ادامه داد: جشنواره رسانه ای ابوذر باید معرف رسانه و اصحاب رسانه اثرگذار و انقلابی باشد زیرا رسانه ها می توانند با جریان سازی و هدایت افکار عمومی در حوزه های مختلف به ویژه حوزه اجتماعی، اثرگذاری عمیقی داشته باشند.

وی عنوان کرد: رسانه برای اینکه بتواند اثرگذاری در حوزه های مختلف به ویژه حوزه اجتماعی داشته باشد و بر جنگ ترکیبی و شناختی دشمن فائق بیاید، لاجرم باید قوی شود و عرصه را به رقبا واگذار نکند.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در بسیج اقشار بیان کرد: رسانه برای پیشرفت و تعالی باید دغدغه‌مند باشد و خود را بی نیاز از ارتقا نداند زیرا در جنگ ترکیبی اصابت تیرهای این جنگ به افکار و اذهان آحاد مردم است و رسانه با تاثیرگذاری خود بر افکار عمومی می تواند مانع دشمن شود.

محدث تاکید کرد: مهمترین وظیفه رسانه ها امروز کمک به تحقق امر فوری و قطعی جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه قوی شدن رسانه ها، الزاماتی دارد که این الزامات می تواند توسط بسیج رسانه انجام شود، افزود: بسیج رسانه باید در زمینه ارتقا کیفی رسانه ها اقدامات موثر انجام دهد تا رسانه رسالت خود را در جهاد تبیین به درستی ایفا کند.

محدث، توجه به آموزش و توجه به کارگاه های تخصصی، ایجاد رقابت سازنده در بین رسانه ها، حمایت های شایسته صنفی و دولتی، ارتقا تفکر رسانه ای در جامعه، تقویت روحیه مطالبه گری با رعایت انصاف، ایجاد زمینه رشد فناوری های نوین رسانه ای را در تقویت کمی و کیفی رسانه ها اثرگذار دانست.

وی همچنین بیان کرد: برگزاری جشنواره های تخصصی رسانه ای همچون جشنواره رسانه ای ابوذر نیز می تواند نقش موثری در تقویت رسانه ها ایفا کند.

محدث عنوان کرد: رسانه قوی رسانه ای است که حقایق و واقعیت ها را به خوبی تبیین کند و در مقابل حرکت گمراه کننده و تهاجم رسانه ای دشمن که به سمت مردم سرازیر شده و افکار جوانان را دچار تزلزل و خدشه کرده، بایستد.

وی افزود: امروزه جهاد رسانه پرداختن به جهاد تبیین است و در خط مقدم جهاد تبیین، رسانه ها و اصحاب رسانه حضور دارند و این قشر باید با تلاش فداکارانه و مخلصانه برای گسترش ارزش ها، بیان حقایق و پاسخگویی به شبهات، تصویرسازی های غلط، ابهام آفرینی و شبهه افکنی هایی که جامعه را در ورطه بی هویتی، خود کم بینی، خود تحقیری و خود تخریبی غوطه ور کرده تلاش کند،

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در بسیج اقشار از رسانه ها به عنوان افسران خط مقدم جهاد تبیین یاد کرد و اظهار داشت: امیدواریم جشنواره رسانه ای ابوذر در یزد به بهترین نحو ممکن برگزار شود و این جشنواره بتواند الگویی برای تمام جشنواره های رسانه ای در سطح کشور باشد.

انتهای پیام /