دوشنبه 23 مهر 1403

روز جهانی قدس تجلی وحدت و یکپارچگی امت اسلام است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روز جهانی قدس تجلی وحدت و یکپارچگی امت اسلام است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در آستانه روز قدس با صدور بیانیه‌ای گفت‌: روز جهانی قدس فرصتی برای نشان دادن مظلومیت سرزمین فلسطین، انزجار از صهیونیسم و استکبار جهانی و تجلی وحدت و یکپارچگی امت اسلام است.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در این پیام که نسخه‌ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: تعیین روزی با عنوان «روز قدس» نور امید در دل مستضعفان جهان روشن کرد و به فرصتی همیشگی برای توجه به سرنوشت مسلمانان ستمدیده تبدیل شد تا جهانیان بدانند سرنوشت قدس و مسلمانان با هم پیوند عمیق و ارتباطی جدانشدنی دارد.

وی اظهار کرده است: موضوع فلسطین و دفاع جهان اسلام از قدس شریف جریانی ریشه‌دار و برآمده از حیثیت انسانی و حمیت ایمانی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: روز قدس نمادی عینی و آرمانی از جریان انسانیت در مقابله با استکبار است و هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان وآزادیخواهان بیدار و بصیر در جهان هدف متعالی خود را با حضور در ایین قدس اعلام می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: حوادث منطقه خاورمیانه بر این گزینه تأکید دارد که فلسطین همچنان مسئله اصلی دنیای اسلام است و بر اساس این واقعیت است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی را ابرمشکل دانسته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این بیانیه افزوده است: روز قدس بر حسب منطق بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، روز تعیین سرنوشت ملت‌های مستضعف و مقابله مستضعفان با مستکبران است و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی تا از آزادی قدس شریف این مهم را به عنوان یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل حمایت می‌کنند.

آیت‌الله نجف آبادی بیان کرد: باید شکرگذار نعمت مقاومت اسلامی و استقامت جهان اسلام بود که با گذشت 41 سال از ابتکار معجزگون و آینده‌نگرانه معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) همچنان با قوت زنده است و فراتر از مرزهای جهان اسلام توانسته رویای تحقق خاورمیانه بزرگ صهیونیست‌ها را ناکام بگذارد.

وی عنوان کرده است: روز قدس، رویدادی بزرگ است که با آرمان‌های انقلاب اسلامی عجین شده و هر سال با شور بیشتری در سراسر جهان و ایران اسلامی برگزار می‌شود و امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، انگیزه‌های ضد صهیونیستی از طریق پویش‌های جهانی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دنبال خواهد شد و صدای دفاع و حمایت از فلسطین پرآوازه‌تراز قبل به گوش جهانیان می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از این بیانیه عنوان کرده است: مسلمانان جهان به ویژه ایرانیان در تمام این سال‌ها ثابت کردند که روز قدس از آرمان‌های ملت فلسطین حمایت می‌کنند و امسال نیز با حضور پرشور خود در پویش‌ها و کانال‌های فضای مجازی به زورگویان و غاصبان یاددآوری می‌کنند که دفاع از آرمان‌های فلسطین مشمول زمان و فراموشی نخواهد شد.

جمعه آخر ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس صحنه آزادیخواهی ملت‌های مسلمان جهان است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*