چهارشنبه 18 مهر 1403

روز قدس نماد آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روز قدس نماد آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی است

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: روز جهانی قدس، نماد آزادی‌خواهی، ظلم‌ستیزی، وحدت و همدلی امت اسلامی است تا با خروش یکپارچه علیه ظلم و بیداد، پرچم عدالت‌طلبی را در جهان برافراشته و با لبیک به فریاد همیشه خروشان امام خمینی (ره) برای آزادی بیت‌المقدس، ظرفیت و توان خویش را به رخ زیاده‌خواهان عالم بکشند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بنا به فرموده امام خمینی (ره) روز قدس، روز حیات اسلام است.

وی اظهار داشت: روز قدس، نشانگر اهمیت غیر قابل انکار مساله آزادی فلسطینیان از یوغ غده سرطانی صهیونیسم و همچنین بیانگر این نکته مهم است که آزادی قدس شریف نه تنها هیچ وقت از خاطر مسلمانان فراموش نخواهد شد.

صادقی نیارکی افزود: روزبه‌روز، آرمان فلسطین و فریاد مظلومیت مستضعفان از دل ملت‌هایی شنیده می‌شود که سال‌ها تحت سیطره یک مشت مستبد خودباخته هستند.

رییس کل دادگستری استان زنجان خاطرنشان کرد: کارکنان دستگاه قضایی این استان در آستانه روز جهانی قدس با بیعت مجدد خویش با آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) با افتخار اعلام آمادگی می‌کنند.

وی گفت: دستگاه قضایی با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا ضمن حضور آگاهانه و فعال در شبکه‌های اجتماعی، پیام روز قدس را به گوش جهانیان می‌رساند و همواره در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌دارد.

به گزارش ایرنا، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در روز 13 رمضان سال 1399ه. ق (16 مرداد 1358 ه. ش) در پیامی خطاب به مسلمانان ایران و جهان، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیده و از آن‌ها خواستند برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

به گفته رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان همه‌ساله، مراسم روز جهانی قدس به صورت یک برنامه و به شکل پرشور و گسترده در سطح کشور و این استان برگزار می‌شد اما امسال شیوع ویروس کرونا، مشکلاتی را در امر برگزاری این برنامه ایجاد کرد و مراسم به صورت راهپیمایی برگزار نخواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*