دوشنبه 23 مهر 1403

روز قدس نماد وحدت مسلمانان علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روز قدس نماد وحدت مسلمانان علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی است

مراغه - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: روز قدس نماد وحدت مسلمانان جهان علیه رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی است.

سرهنگ پاسدار سعید رشیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، نشان دهنده نگاه استراتژیک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) در مسئله فلسطین بوده است.

وی ادامه داد: امام راحل با این حرکت ابتکاری و انقلابی، موضوع فلسطین و قدس شریف را از مساله ای قومی، قبیله ای و نژادی خارج و به یک موضوع بین المللی و جهانی تبدیل کردند.

وی اضافه کرد: امروز درسرتاسر عالم قلب تمام ملت های آزادیخواه و آرمان طلب و به ویژه مسلمانان آزاده جهان برای آزادی قدس عزیز می تپد.

رشیدی با بیان اینکه خطر صهیونیسم، جهانی است گفت: با برگزاری روز جهانی قدس، مردم منطقه و جهان دریافته اند خطر صهیونیست با اشغال فلسطین، لبنان، جولان و سینا و عقد قرار داد های سازش پایان نیافته و خطر صهیونیسم جهانی و بین المللی بوده و متوجه تمام سرزمین های اسلامی و کل خاورمیانه است.

وی افزود: در نگاه استراتژیک امام راحل اگر تاسیس حکومت اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در داخل کشور اولویت اول بوده، آزادی فلسطین و بیت المقدس مهمترین دغدغه فکری و سیاسی امام بوده است.

وی ادامه داد: نام گذاری روز قدس اوج صهیونیسم ستیزی امام راحل و حمایت قاطع ایشان از مردم مظلوم فلسطین است.

وی اضافه کرد: امروز به لطف نگاه تیز بین امام (ره) و رهبر انقلاب، روز قدس به عنوان روز جهانی مبارزه با صهیونیسم، مبارزه با استکبار و ظالمان تبدیل شده است.

رشیدی اسرائیل را دشمن مشترک کل مسلمانان دانست و گفت: از برکات روز قدس، توجه مسلمانان جهان و به ویژه منطقه خاورمیانه به دشمن مشترک بوده است.

وی ادامه داد: امسال اگر چه به خاطر شرایط خاص کشور و جامعه، راهپیمایی روز قدس در حمایت از آزادی قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین به صورت میدانی و خیابانی نداریم، لیکن قلب مان برای آزادی قدس شریف همچنان و بیش از گذشته می تپد.

رشیدی با گرامیداشت این روز و راه سردار سلیمانی قهرمان مقاومت و دیگر شهدای عزیز این عرصه اضافه کرد: با این شهیدان گران قدر برای ادامه راه آنها پیمان دوباره می بندیم و اعتقاد راسخ داریم که براساس فرمایش رهبری، اراده خداوند بر آزادی قدس شریف بوده و صهیونیست ها 25 سال بعد را نخواهند دید.

شهرستان مراغه با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*