شنبه 15 اردیبهشت 1403

رونالد ریگان

رونالد ریگان

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بحث‌ها در مورد تعهد ایالات متحده به امنیت خلیج فارس با سردرگمی، مشکلات ارتباطی و سیاست‌های متناقض از مسیر منحرف شده است. این انحراف به عدم اطمینان در مورد سیاست ایالات متحده و همچنین مواضع کشورهای خلیج فارس در جهان در حالِ تحولِ چند‌قطبی دامن زده و منجر به باورهای نادرست و سوء تفاهم شده‌است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دنیای اقتصاد: 22سال پیش نومحافظه‌کاران آمریکایی، سیاستی را در منطقه غرب آسیا در پیش گرفتند که هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند برنده این سیاست، ایران باشد. بعد از حملات 11سپتامبر2001، آمریکا که به‌زعم خود هژمون بین‌المللی بود و قدرت نظامی‌اش رقیبی نداشت، به منطقه یعنی عراق و افغانستان لشکرکشی کرد. این جنگ‌های بی‌پایان برای آمریکا فقط خسران و هزینه‌های گزاف به بار آورد. اما این سیاست نومحافظه‌کاران...

وب‌گاه 55 آنلاین

از هوش مصنوعی خواستیم که بهمون نشون بده اگه ستاره های فوتبال عضو مافیا بشن چه شکلی میشن. در ادامه تصاویری از مافیا شدن فوتبالیست ها را ببینید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک نشریه آمریکایی اعلام کرد: در صورت بازگشت دونالد ترامپ به قدرت، آمریکا گرفتار انزوای سیاسی جهانی و جنگ‌های نیابتی می‌شود و منافع آمریکا به طور مستقیم در معرض تهدید قرار قرار خواهد گرفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نشریه پولیتیکو نزدیک به لیبرال‌های آمریکا در گزارشی از تعلیق رابرت مالی فرستاده ویژه ایالات متحده در امور ایران نوشت: انتشار سند محرمانه وزارت خارجه آمریکا توسط روزنامه تهران‌تایمز نزدیک به حکومت ایران خشم جمهوری‌خواهان را برانگیخته؛ چراکه معتقدند پای نشت اطلاعاتی در میان است. جزئیات بیشتر در حال انتشار از این رخداد، رسوایی ایران کنترا را به اذهان متبادر کرده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

اوایل سال 2008 بود که تلفنی به پترائوس تحویل داده شد. در این پیام نوشته بود: «ژنرال پترائوس، باید بدانید که من، قاسم سلیمانی، سیاست ایران در قبال عراق، لبنان، غزه و افغانستان را کنترل می‌کنم.

وب‌گاه خبر آنلاین

‌هم میهن در گزارشی مروری بر زندگی سیاسی علی اکبر ولایتی کرده و نوشته است؛ ولایتی که اکنون در آستانه دهه هشتم عمرش قرار دارد همچنان مرد نخست سیاست خارجی در جمهوری اسلامی است هرچند که در کارنامه طولانی‌اش اقدام شاخص و بارزی برای عرضه نداشته باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

این روزها انتشار تصاویر هنجارشکنانه برخی شاغلان سکوهای مجازی در ایران و رویدادهای متعاقب آن جنجالی شده است؛ اما این فقط نوک کوه یخ قانون‌شکنی و بی‌قانونی در این حوزه است.

وب‌گاه گسترش

«ران سیفس جونز»، بازیگر برنده جایزه امی که بیشتر برای بازی در نقش ویلیام هیل در سریال «This Is Us» (این ما هستیم) شهرت داشت، در سن 66 سال درگذشت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یالات متحده پروژه نظامی جدیدی را در آستانه آغاز رقابت‌های انتخاباتی کلید زده است که می‌تواند با در خطر قرار گرفتن نیرو‌های این کشور در منطقه، شرایط را برای کاخ سفید سخت‌تر کند؛ بنابراین اساساً این سوال مطرح می‌شود که آیا رئیس‌جمهور ایالات متحده بر تبعات این اقدام واقف است؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با افشاگری اخیر وال استریت ژورنال در باب تلاش امارات جهت صدور رادیکالیسم، امروز در باب چرایی مدارای واشنگتن با ابوظبی سوال هایی جدی مطرح است، بالاخص آن که نشانه هایی از همکاری و مشارکت امارات و چین در دست است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:، در دهه 1980، مارگارت تاچر و رونالد ریگان دست به دست هم دادند تا به پیروزی جهانی برسند. رهبران بریتانیا و ایالات متحده نوعی محافظه‌کاری فعال و در عین حال کارآمد را شکل دادند که تجارت را در داخل راه انداخت و در مقابل استبداد خارج از کشور ایستادگی کرد. توانست از غرایز دیرینه این دکترین استفاده کند و در عین حال به مشکلات مبرم معاصر نیز بپردازد. جانشینان آنها - نه فقط جان میجر...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

به تازگی ویدیویی از یک سخنرانی قدیمی جو بایدن در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته که در آن پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2020 از دنیا خواهد رفت! این همان سالی است که او در انتخابات ریاست‌جمهوری در مقابل دونالد ترامپ شرکت کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

در فصلی که گذشت تنوع مخاطبان در زمینه کتاب بسیار بالا بود به همین بهانه نگاهی انداختیم به چند کتاب پرفروش در فصل بهار که از سوی ناشران معرفی شد.

خبرگزاری مهر

رهبر انقلاب پس از پذیرش قطعنامه گفتند شعار دفاع مقدس در قطعنامه 598 تامین شده بود و اجرای کامل آن، موجب شکست قطعی دشمن شد.