شنبه 15 اردیبهشت 1403

رونالد ریگان

رونالد ریگان

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آیا بایدن قطار اقتصادی آمریکا را به ریل جدید هدایت می‌کند؟ در روزهای اخیر بایدن برای حفظ برتری آمریکا در رقابت با چین سیاست‌های حمایتی مختلفی را برای حمایت از صنایع داخلی خود اجرایی کرده است. این وضعیت در حالی است که این رویکرد با نقشه راه سیاست اقتصادی آمریکا در تضاد است و هزینه‌های زیادی را برای بودجه دولت ایجاد کرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

انجمن بازیگران آمریکا با اعتصاب خود به نویسندگان اعتصابی پیوستند و چراغ‌های هالیوود را خاموش کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: منابع خبری از اعتصاب هزاران نفر از بازیگران هالیوود در پی شکست مذاکرات اتحادیه صنفی آنها خبر دادند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پنتاگون عنوان کرد که دیگر فراهم‌کردن جنگنده‌های F-16 برای اوکراین بیجا است.

وب‌گاه عصر ایران

دولت بایدن اوایل ماه گذشته میلادی تمایل آمریکا برای برگشت به بونسکو را اعلام کرد.

وب‌گاه گسترش

نشریه وال‌استریت ژورنال اعلام کرد آمریکا پس از 5 سال دیروز سه‌شنبه رسما به سازمان آموزشی، علمی، و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) برگشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یکی از مقام های امنیتی دولت دونالد ترامپ فاش کرد که در زمان ریاست سلف بایدن، واشنگتن در آستانه جنگ هسته ای تمام عیار قرار گرفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آبرامز 75 ساله در سه دولت جمهوری خواه مناصب بلندپایه ای داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نماینده دولت ترامپ در امور ایران به کمیسیون مشورتی دیپلماسی عمومی ایالات متحده معرفی شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ریچارد هاس پس از یک دهه از ریاست شورای روابط خارجی آمریکا کناره گرفت. نیویورک‌تایمز به همین دلیل در گفت‌وگو با وی این پرسش را به بحث گذاشت که مهم‌ترین تهدید برای امنیت جهانی چیست؟ هاس معتقد است که مهم‌ترین تهدید برای نظام بین‌الملل از خود ایالات متحده نشأت می‌گیرد. او درباره اینکه دوره ترامپ یک استثنا در تاریخ آمریکا باشد، ابراز تردید کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ریچارد هاس در پایان دو دهه مدیریت مشهورترین سازمان خصوصی آمریکا که بر امور بین‌الملل تمرکز دارد باور دارد جدی‌ترین خطر برای امنیت جهان در حال حاضر، «خودِ ایالات متحده» است.

وب‌گاه عصر ایران

آیت‌الله بهشتی در مقابل اتهامات و لقب دادن او سکوت کرد ولی متقابلا خود محمد منتظری هم به خاطر بستن باند فرودگاه مهرآباد برای سفر بدون گذرنامه و مجوز به لیبی در نشریات سال 58 به "محمد رینگو" شهرت یافت. چرا که چند بار برای خروج غیر قانونی از طریق مرز هوایی همراه با گروهی مسلح اقدام کرد ولی دولت موقت اجازه نمی‌داد و او بیشتر از چشم بهشتی می‌دید تا بازرگان و یزدی (وزیر خارجه). زیرا دکتر...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فرانسه پس از چهار سال تحقیق و توسعه برای اولین بار موشک مافوق صورت خود را آزمایش کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان در اقدامی کم سابقه و نادر، فردا در شهر مرکزی بندری دانانگ ویتنام و در بحبوحه تنش‌ها با پکن در دریای چین جنوبی، پهلو می‌گیرد. سخنگوی وزارت امور خارجه ویتنام اظهار کرد این ناو هواپیمابر که قدرت حمل سلاح هسته‌ای را نیز دارد، فردا بعدازظهر (یک شنبه) در این شهر پهلو می‌گیرد و تا تاریخ 30 ژوئن در این بندر می‌ماند. این...

وب‌گاه عصر ایران

در آمریکا بنیادهای متعدد با روحیه محافظه‌کاری یا دموکراتیک از مدارس خصوصی حمایت می‌کنند. البته تا چند سال بعد، برخی ادعا می‌کردند این یک جنبش برای تضعیف مدارس دولتی است اما این جنبش نبود این کار نخبگان قدرتمند بود. آنها به دلیل ثروت سرشارشان نفوذ بی‌نظیری داشتند و همه سرمایه خود را در راه اختلال در مدارس دولتی به کار بردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: خبر زاکانی شهردار تهران در مورد پروژه ساخت هتلی 30 طبقه روی گسل شمال تهران مجددا توجه را به مساله حریم گسل‌های فعال برانگیخته است.