شنبه 15 اردیبهشت 1403

رونالد ریگان

رونالد ریگان

وب‌گاه عصر ایران

اجرای پروژه جنگ ستارگان مستلزم به‌کارگیری فناوری بسیار پیچیده و نوظهوری بود و به تعبیر یکی از دانشمندان آمریکایی، تحقق سومین انقلاب صنعتی جهان راایجاب می‌کرد که تحول عظیمی در فناوری فضایی و استراتژی نظامی پدید می‌آورد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ در پاسخ به این پرسش که چرا تحلیل گران و نظریه پردازان سیاسی و سیاست مداران درباره وقوع و پیروزی انقلاب اسلامی غافلگیر شدند و نتوانستند این رخداد را پیشگویی کنند، باید گفت که تا پایان دهه 1970 میلادی و تا زمان وقوع انقلاب اسلامی در سال 1357 پارادایم علمی وجود در ذهن این افراد درباره انقلاب، تنها به وقوع انقلاب‌های ناسیونالیستی، لیبرالی ومارکسیستی...

خبرگزاری تسنیم

37 سال پیش در چنین روزهایی سفر محرمانه رابرت مک‌فارلین، مشاور امنیت ملی رونالد ریگان به تهران صورت گرفت. سفری که بعدها جز رسوایی برای آمریکایی‌ها دستاوردی نداشت.

وب‌گاه مشرق نیوز

روزنامه هم‌میهن ادعا کرد تندروهای ایرانی بودند که مانع از احیای روابط با آمریکا شدند.

خبرگزاری مهر

کتاب «قمار» نوشته سید محمد مهدی دزفولی با محوریت بازخوانی ماجرای مک فارلین توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

وب‌گاه عصر ایران

هفته‌نامه آمریکایی «نیشن» جلد خود را به 100 ساله شدن هنری کیسینجر معمار سیاست خارجی ایالات متحده اختصاص داده اما نه در مقام تجلیل بلکه برای ابراز شگفتی از این که او در 100 سالگی همچنان آزاد است! نوشته حاضر تز اصلی او را برمی‌رسد.

خبرگزاری تسنیم

ردیابی مواضع افراد شناخته شده‌ی ایرانی نظیر اکبر هاشمی رفسنجانی، محسن کنگرلو، علی هاشمی بهرمانی، فریدون وردی‌نژاد، حسن روحانی و... از ایران و همچنین رونالد ریگان، رابرت مک فارلین و... از آمریکا جذابیت کتاب «طعمه هتل هیلتون» را دو چندان کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ممکن است بایدن یک نامزد هیجان‌انگیز نباشد، اما می‌توان به او اعتماد کرد که تمام تلاشش را برای خیر همه آمریکایی‌ها انجام می‌دهد. اگر بایدن و همکارانش موفق شوند، احتمالاً سیاست خارجی ایالات متحده در طول یک سال و نیم آینده تا جای ممکن خسته کننده خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «رونالد ریگان» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا درباره تورم گفته: «تورم به اندازه یک دزد خشن، به اندازه یک دزد مسلح ترسناک و به اندازه یک قاتل کشنده است.»

خبرگزاری مهر

کتاب «اندیشیدن فراگیر؛ آدمی و جهان او» نوشته ادگار مورن با ترجمه محمدعلی انواری توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نشریه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد دونالد ترامپ قصد دارد از یکی از دو مناظره اولیه انتخاباتی جمهوری خواهان انصراف دهد. منابعی آگاه که خواستند نامشان فاش نشود در گفتگو با نیویورک تایمز اظهار کردند انتظار می‌رود ترامپ در نخستین مناظره انتخاباتی جمهوری خواهان که در ماه اوت در میلواکی و به میزبانی شبکه فاکس نیوز برگزار می‌شود، شرکت نکند و یا...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دونالد ترامپ احتمالا از یکی از نخستین مناظره‌های اولیه انتخاباتی جمهوری خواهان انصراف می دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

احتمالا دونالد ترامپ از یکی از نخستین مناظره‌های اولیه انتخاباتی جمهوری خواهان انصراف دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تهدید کرد در مناظره‌های حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 شرکت نخواهد کرد.

وب‌گاه عصر ایران

ترامپ در پستی در شبکه‌های اجتماعی با تاکید براینکه هیچ کس ذاتا مورد تائید او نیست، گفت: مجمعی که در کتابخانه رونالد ریگان برگزار می‌شود، حاضر نخواهد شد.