شنبه 15 اردیبهشت 1403

رونالد ریگان

رونالد ریگان

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک سیاستمدار بازنشسته جمهوریخواه اعتراف کرد در هفته‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری 1980 آمریکا، او مامور شد تا به رهبران ایران پیام دهد که گروگان های آمریکایی را تا بعد از برگزاری انتخابات آزاد نکنند.

وب‌گاه عصر ایران

یکی از دلایل عدم پیروزی کارتر در انتخابات ریاست جمهوری 1980 آمریکا، بحران گروگانگیری اعضای سفارت آمریکا در تهران بود.

وب‌گاه عصر ایران

در سال 1980 دیگر معلوم و محرز شده بود که 63 سال حاکمیت کمونیست‌ها بر روسیه و سایر کشورهایی که در کنار روسیه، مجموعا شوروی را تشکیل داده بودند، تاثیر وسیعی در دین‌زدایی و بویژه اسلام‌زدایی از مناطق مسلمان‌نشین شوروی بر جای نگذاشته بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید درباره ترامپ و نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: «اگر ترامپ مجدداً به ریاست‌جمهوری انتخاب شود فکر می‌کنم از ناتو خارج شود.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید گفته چنانچه دونالد ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود واشنگتن را از ائتلاف ناتو خارج خواهد کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با اینکه کارتر یکی پایین‌ترین سطوح محبوبیت در تاریخ آمریکا را داشت، در سال 2002 برنده جایزه صلح نوبل شد. او بعد از ریاست‌جمهوری، به همراه همسرش «مرکز کارتر» را تأسیس کرد تا خارج از دستگاه سیاسی، برنامه‌ها و اهداف خود را دنبال کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس جمهور پیشین ایالات متحده با وجود کهولت سن تصمیم گرفته به روند درمان خود در بیمارستان خاتمه دهد و روزهای باقی مانده عمر خود را در منزل سپری کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

کارتر 98 ساله که پس از ترک کاخ سفید بیش از هر رئیس جمهور دیگری در تاریخ ایالات متحده زندگی کرده است، یک دموکرات است که از ژانویه 1977 تا ژانویه 1981 در کاخ سفید حضور داشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مرکز کارتر، روز شنبه 18 فوریه اعلام کرد که جیمی کارتر، رئیس جمهور پیشین آمریکا به خواست خودش از بیمارستان به خانه منتقل شده و مراقبت‌های خانگی را دریافت می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رسانه اندیشکده آمریکایی «استیمسون سنتر» در یادداشتی به قلم باربارا اسلاوین امکان لغو موقت تحریم نفت ایران را مطرح کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

منابع آگاه می‌گویند، پالایشگاه‌های هندی عمده پول نفت وارداتی از روسیه را که از تاجران مستقر در دبی می‌خرند را به جای دلار با درهم پرداخت می‌کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

تحلیل‌گر برجسته آمریکایی معتقد است سیاست مالی واشنگتن با هدف مصادره دارایی‌ها و اعمال تحریم‌ها، موقعیت دلار را تضعیف کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

به نوشته این مفسر سعودی، در صورتی که صلحی پایدار بین ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شکل بگیرد، هم ایران و هم همه مردم منطقه از پیامدهای مثبت اقتصادی آن بهره خواهند برد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روزنامه رأی الیوم با انتشار یادداشتی نوشت درست است واشنگتن و تل‌آویو می‌توانند برای جنگ علیه ایران برنامه‌ریزی کنند؛ اما چنین جنگی در صورت آغاز تنها با شکست طرف متجاوز متوقف خواهد شد و پاسخ ایران و متحدانش دردناک خواهد بود.