جمعه 10 فروردین 1403

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

گرگان ایرنا اجرای طرح نشانه‌گذاری هفت هزار درخت سوزنی برگ خشک شده، افتتاح چهار پارک کودک در مناطق سیل‌زده، افتخار آفرینی عکاسان گلستانی در جشنواره مطبوعات کشور و بهره‌برداری از 40 خانه هلال روستایی در استان از جمله رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان است.

عملیات ساخت نخستین مرکز پرورش ماهیان خاویاری شرق گلستان با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی برای 9 نفر در روستای یل‌چشمه بخش پیشکمر شهرستان کلاله آغاز شد.

**

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت که پرداخت تسهیلات جبران خسارت کرونا با اعطای 2 میلیارد و 800 میلیون ریال وام به چند باشگاه ورزشی خصوصی این استان آغاز شد.

قاسمعلی برزمینی اظهار داشت: 300 باشگاه ورزشی خصوصی فعال گلستان به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع کرونا و تعطیلی طولانی مدت حدود 40 میلیارد ریال زیان دیدند که پرداخت خسارت به واجدین شرایط پس از راستی آزمایی و بررسی کارشناسان انجام خواهد شد.

**

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان گفت که امسال 16 هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در این استان همزمان با سراسر کشور در هفته دفاع مقدس مورد تجلیل قرار می گیرند.

سرهنگ محمدرضا کاظمی افزود: رونمایی از 40 کتاب دفاع مقدس، اجرای برنامه آبروی محله در درب منازل شهدا، بهره برداری از 51 طرح محرومیت زادیی، گلباران مزار شهدا و انجام رژه موتوری از دیگر برنامه های شاخص هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس در گلستان است.

**

چند روز پس از گم‌شدن جوان اهل کردکویی گلستان در ارتفاعات جنگلی این شهرستان، هنوز خبری از وی نشده اما طبق اعلام دادستان کردکوی تاکنون چند نفر به عنوان مظنون و مطلع به شعبه اول بازپرسی فراخوانده شدند.

دادستان عمومی و انقلاب کردکوی گفت: پس از اعلام خبر مفقودی یک شهروند کردکویی در منطقه جنگلی این شهر، پرونده در شعبه اول بازپرسی دادسرای این شهرستان تشکیل شد.

هادی عزیززاده اظهار داشت: همزمان با اقدام هلال احمر و نیروهای داوطلب برای جستجوی این شهروند، اقدامات لازم برای در نظر گرفتن سایر فرضیه ها نیز در دادسرای این شهرستان در حال پیگیری و انجام است.

**

همزمان با سراسر کشور 40 خانه هلال روستایی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ آموزش برای آمادگی و مقابله با حوادث در گلستان افتتاح شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در آیین افتتاح متمرکز خانه های هلال استان در اینچه برون اظهار داشت: تحقق شعار داوطلب محوری و بهره‌مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه همه افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال‌احمر برای ارتقای فرهنگ داوطلبی از اهداف اصلی تشکیل خانه هلال است.

**

فرمانده انتظامی گالیکش از دستگیری یکی از شکارچیان غیرمجاز سابقه‌دار معروف به اسماعیل پلنگ در پارک ملی گلستان در شرق این استان خبر داد و گفت که این فرد به اتهام شکار غیرمجاز حیوانات حمایت‌شده‌ای مانند قوچ، میش، مرال، کل و بز تحت تعقیب قرار داشت.

**

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت که با وجود گذشت حدود دوهفته از آغاز سال تحصیلی جدید هنوز 3 درصد کودکان واجد شرایط تحصیل در مقطع اول ابتدایی این استان ثبت نام نکرده‌اند که با استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان، کارشناسان بهداشت، روحانیان و دهیاران، مانع ترک تحصیل آنان می‌شویم.

احسان گوهری‌راد اظهار داشت: از مجموع 41 هزار 500 دانش آموز مقطع ابتدایی گلستان تاکنون 40 هزار دانش آموز در مدارس دولتی و غیر انتفاعی استان ثبت نام کردند.

**

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از کشف تخلف 902 میلیارد ریالی در یک شرکت تولیدی خوراک دام و طیور به همراه 2 واحد دامداری در این استان خبر داد.

**

استاندار گلستان با اشاره به افزایش زیرساخت‌های درمانی این استان طی سال‌های اخیر گفت که با توجه به جمعیت و سرانه فعلی درمانی، به هزار تخت بیمارستانی دیگر نیاز است.

**

فرماندار گالیکش گفت که با ترخیص سیستم‌های مدرن غبارگیر و فیلتراسیون کارخانه سیمان این شهرستان تا پایان مهرماه و تحقق استانداردهای مصوب در خروجی دودکش‌ها، مشکل آلایندگی این واحد صنعتی برطرف می‌شود.

**

رئیس کل دادگستری گلستان گفت که پرونده 2 متهم سیل پارسال این استان با تعیین کیفرخواست برای رسیدگی و صدور رای به دادگاه کیفری 2 گرگان فرستاده شد.

هادی هاشمیان اظهار داشت: پرونده سیل با 11 متهم در دادسرا تشکیل شد که پس از دریافت نظرات کارشناسی و گزارش 350 صفحه ای سازمان بازرسی، برای مدیرعامل وقت آب منطقه ای استان و یکی از معاونان فعلی این اداره به اتهام اجرا نکردن تکالیف قانونی، تضییع اموال دولتی و عمومی ناشی از اهمال موضوع ماده 598 قانون مجازات اسلامی کیفرخواست صادر شد.

**

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به دبی اندک آب رودخانه‌های منتهی به خلیج گرگان مانند نکارود، قره‌سو و گرگانرود گفت که احیای این پهنه آبی با حجم فعلی آب این رودخانه‌ها امکان‌پذیر نیست.

**

محمد مهیمنی، محمد جواد مکتبی و محسن کابلی سه عکاس استان گلستان در چهارمین دوره اعطای نشان سال عکس مطبوعاتی ایران عناوین برتر رشته‌های مختلف را از آن خود کردند.

استاندار گلستان طی پیامی این افتخار آفرینی را عکاسان گلستانی تبریک گفت.

**

رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: فردی که 11 سال پیش در دعوای خانوادگی شوهر خواهرش را به قتل رسانده بود در آستانه اجرای حکم اعدام بخشیده شد.

**

برداشت شلتوک از افزون بر 15 هزار هکتار اراضی گنبدکاووس و مینودشت واقع درشرق استان آغاز شده و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند از این اراضی بیش از 63 هزار تن شلتوک برداشت شود.

**

مدیرکل هواشناسی گلستان از ثبت 500 میلیمتر بارش باران طی سال زراعی جاری در این استان خبر داد و گفت که این رقم نسبت به مدت مشابه قبل 30 درصد کمتر شد.

**

چهار پارک بازی برای گذران سالم اوقات فراغت کودکان مناطق سیل‌زده آق‌قلا و گمیشان با حضور رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افتتاح شد.

این پارک‌ها با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در شهرک مسکن مهر و خیابان 12 فروردین گمیش تپه و شهرک شهرداری و پارک انقلاب آق قلا به بهره برداری رسید.

**

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان گفت که از ابتدای سال تاکنون بیش از 190 میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 60 درصد بیشتر شد.

**

طرح نشانه‌گذاری هفت هزار درخت خشک و ریشه‌کن‌شده دست کاشت سوزنی برگ گلستان برای قطع و بهره‌برداری با دریافت مجوز سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور آغاز شد.

**

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت که از مجموع سهمیه ابلاغی 950 میلیارد ریالی زکات امسال این استان تاکنون 480 میلیارد ریال جمع‌آوری شد.

عباس عباسی اظهارداشت: پارسال کشاورزان گلستان 416 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده بودند.

*س_برچسب‌ها_س*