پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

رویکرد تیم مذاکره‌کننده جدید ایران امیدوارکننده است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
رویکرد تیم مذاکره‌کننده جدید ایران امیدوارکننده است

رضایی گفت: یقینا برای ما مذاکره برای مذاکره و صرف توافق موضوعیت ندارد، بلکه آنچه مهم است رسیدن به یک توافق خوب است که منافع مردم در آن تأمین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حسن رضایی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: آنچه روشن است اینکه رویکرد تیم مذاکره‌کننده ایران در دولت جدید متفاوت با دولت گذشته است و این بسیار امیدوارکننده است که منافع ملی محور مذاکرات قرار بگیرد.

وی افزود: اینکه تیم مذاکره‌کننده ایران با دست پر وارد مذاکرات شده و افراد متخصص فارغ از گرایش‌های سیاسی در کنار تیم مذاکره‌کننده هستند و از سوی دیگر نیز دیپلمات‌های ما در قبال طرف مقابل دست بالا را گرفته‌اند، رویکردی بسیار مثبت و قابل تقدیر است.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: یقینا برای ما مذاکره برای مذاکره و صرف توافق موضوعیت ندارد، بلکه آنچه مهم است رسیدن به یک توافق خوب است که منافع مردم در آن تأمین شود.

رضایی خاطرنشان کرد: در واقع مسئله اصلی و محوری در مذاکرات در دولت جدید لغو تحریم‌ها است و مذاکرات زمانی معنا پیدا می‌کند که طرف مقابل به تعهدات خودش عمل کند و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان لغو شود.

وی عنوان کرد: البته یکی از مسائلی که ما در این زمینه از آن رنج می‌بریم فقدان یک راهبرد رسانه‌ای مشخص است و همین مسئله می‌تواند زحمات و رویکرد درست تیم مذاکره‌کننده را خدشه‌دار کند.

تحلیلگر سیاسی اضافه کرد: نباید به گونه‌ای باشد که مدیریت افکار عمومی در دست دیپلمات‌ها و خبرنگاران غربی باشد و اخبار دست اول را آن‌ها منتشر و بر اساس آن عملیات روانی کنند.

انتهای پیام /