دوشنبه 2 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بنابر بررسی محققان، برخی از شهرهای انگلستان بیشترین نرخ مرگ‌ومیر در اثر بیماری سرطان دارند و در این میان منچستر، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا به نقل از نشریه پزشکی «مدیکال اکسپرس» نوشت: بر اساس بزرگترین مطالعه متخصصان دانشکده بهداشت عمومی در امپریال کالج لندن، «افزایش مصرف سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج و خانواده کلم می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا هفت درصد کاهش دهد».

وب‌گاه خبر آنلاین

سلامت‌نیوز نوشت: عوامل زیادی وجود دارند که می توانند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهند. اگرچه برخی از این موارد قابل تغییر نیستند، برخی دیگر از عوامل خطر تحت کنترل شما می توانند باشند.

وب‌گاه فرارو

به کودکان زیر دو سال پاستیل ندهید. زیرا این کودکان دارای سیستم گوارشی و ایمنی ضعیف و حساسی هستند که خوردن این نوع خوراکی‌ها برایشان خطرناک است. ضمن آنکه شیر‌خواران تکه‌ای از پاستیل را با دندان جدا کرده و با قورت دادن آن در داخل نای، باعث خفگی آنان شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت نیوز نوشت: اصطلاح «زوال عقل» به یک بیماری خاص اطلاق نمی‌شود؛ بلکه مجموعه‌ای از علائم را در بر می‌گیرد که در نتیجه ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر پدید می‌آیند و به سلول‌های عصبی که پیام‌ها را از مغز انتقال می‌دهند، آسیب می‌زنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: یک متخصص تغذیه گفت: غذای کودک باید متنوع باشد و اصرار کردن برای مصرف غذا در کودک، نتیجه عکس می دهد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رب انار، با طعم متمایز و خاص خود، نقش مهمی در غنی‌سازی غذاهای سنتی ایرانی دارد. این چاشنی، که از آب انار تازه و با کیفیت تهیه می‌شود، بیش از یک افزودنی ساده است. رب انار، با طعم متمایز و خاص خود، نقش مهمی در غنی‌سازی غذاهای سنتی ایرانی دارد. این چاشنی، که از آب انار تازه و با کیفیت تهیه می‌شود، بیش از یک افزودنی ساده است. به گزارش عرشه آنلاین، رب اتار خواص بسیاری برای سلامتی دارد که...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وب‌گاه گسترش

گران شدن 110 درصدی قیمت جهانی روغن زیتون، هشداری است برای بازار داخلی تا در مقابل روغن‌های خارجی تقلبی که اکنون بیش از پیش ممکن است وارد بازار شوند، بیشتر مراقبت کند. افزایش 117 درصدی در قیمت روغن زیتون نشان‌دهنده تورم قابل توجهی در بازار جهانی این محصول است که می‌تواند بر تولیدکنندگان، تجار و مصرف‌کنندگان در سطح بین‌المللی تأثیر بگذارد. روغن زیتون به دلیل خواص سلامت‌بخش آن، جزء غذاهای...

وب‌گاه فرارو

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: در شرایط آلودگی هوا افراد بالای 12 سال، ماهانه مکمل ویتامین D پنجاه هزار واحدی مصرف کنند.

وب‌گاه عصر ایران

رژیم غذایی آبله مرغان معمولاً به عنوان یک رژیم غذایی ترازمند برای کمک به بهبود بیمارانی که مبتلا به آبله مرغان هستند، مطرح نیست. مهمترین نکته در رژیم آبله مرغان، مراعات تغذیه سالم و متنوع است. این شامل مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین C (مانند مرکبات، توت‌فرنگی و سبزیجات تازه) و ویتامین A (مثل پرتقال، هویج، کدو تنبل و سبزیجات تاریک رنگ) است. همچنین، مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین مانند...

وب‌گاه عصر ایران

تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل زمستان بسیار حائز اهمیت است و برای حفظ سلامتی در این فصل باید تغییراتی را در برنامه غذایی خود ایجاد کرد. داشتن یک رژیم غذایی مناسب در فصل زمستان به تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می‌کند بنابراین افراد برای حفظ سلامتی خود و پیشگیری از ابتلا به ویروس‌ها در فصل زمستان باید تغییراتی را در برنامه غذایی خود ایجاد کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: در شرایط آلودگی هوا افراد بالای 12 سال، ماهانه مکمل ویتامین D پنجاه هزار واحدی مصرف کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد اسماعیل زاده با تاکید براینکه استفاده از مواد غذایی کاهنده التهاب یکی از راهکار‌های بسیار مناسب مقابله با آلودگی هواست، عنوان کرد: ویتامین D را «ویتامین آفتاب» می‌نامند، زیرا در اثر نور خورشید بر روی پوست تولید می‌شود. با این حال، ویتامین D تنها زمانی تولید می‌شود که نور خورشید به آستانه خاصی از شدت برسد. مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت...

وب‌گاه عرشه آنلاین

کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: آلودگی هوا از طریق سه روش، خطر ابتلا به پوکی استخوان را در افراد تسریع می کند بنابراین لازم است هر روز شیر و لبنیات مصرف شود. کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: آلودگی هوا از طریق سه روش، خطر ابتلا به پوکی استخوان را در افراد تسریع می کند بنابراین لازم است هر روز شیر و لبنیات مصرف شود. به گزارش عرشه آنلاین، سپیده دولتی روز شنبه با اشاره...

وب‌گاه عصر ایران

میوه‌ها بخش مهمی از رژیم غذایی سالم برای کاهش خطر سکته مغزی هستند. بعضی از میوه‌های مفید شامل پرتقال، توت‌ها (مثل توت سیاه و توت قرمز)، انگور، سیب، هلو، خرما، آناناس، آووکادو و موز دارای آنتی‌اکسیدان‌، فیبر، ویتامین و مواد مغذی مهمی هستند که به سلامت قلب و عروق و کاهش ریسک سکته مغزی کمک می‌کنند.