دوشنبه 2 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه خبر آنلاین

صد آنلاین نوشت: افرادی که با مشکل سردرد یا میگرن مواجه هستند، حتما می‌دانند که بعضی از ترکیبات مثل یک عامل محرک برای سردرد آنها عمل می‌کنند، درحالی که گاهی اوقات هم هیچ علت واضحی برای سردردهای خودشان پیدا نمی‌کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: خوشبختانه، گزینه‌های جایگزینی برای نمک خوراکی معمولی وجود دارد که میزان سدیم کمتری را ارائه می‌دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خوشبختانه، گزینه‌های جایگزینی برای نمک خوراکی معمولی وجود دارد که میزان سدیم کمتری را ارائه می‌دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت نیوز نوشت: کاهش مصرف سدیم کلرید (یا همان نمک طعام) برای حفظ یک سبک زندگی سالم بسیار مهم است، زیرا مصرف بیش از حد نمک با مسائل مختلف سلامتی از جمله فشار خون بالا و احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط است. خوشبختانه، گزینه‌های جایگزینی برای نمک خوراکی معمولی وجود دارد که میزان سدیم کمتری را ارائه می‌دهد.

وب‌گاه فرارو

انتخاب چربی ها، از جمله روغن‌های پخت و پز، بسیار مهم است. در حالی که برخی از روغن‌ها برای پخت و پز با حرارت بالاتر مناسب‌تر هستند و ممکن است فواید سلامتی نیز داشته باشند، برخی دیگر می‌توانند در صورت استفاده بیش از حد به سلامت شما آسیب برسانند.

وب‌گاه فرارو

ناخن‌های ما پنجره‌ای منحصر به فرد به سلامت کلی مان هستند. بسیاری از بیماری‌ها با تغییرات مشخص ناخن مرتبط هستند از ناخن‌های قاشقی شکل ناشی از کم خونی فقر آهن گرفته تا ناخن‌های گرد و متورم ناشی از فیبروز کیستیک. تغییرات ناخن مانند تغییراتی که در آرتریت پسوریاتیک رخ می‌دهد ممکن است نشانه اولیه یک مشکل سیستمیک باشد.

خبرگزاری تسنیم

عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با برشمردن برخی فواید و خواص نان کامل برای سلامتی انسان تاکید کرد: فیبر موجود در نان‌های کامل باعث کاهش سرعت جذب قند در بدن و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می‌شود.

وب‌گاه فرارو

اگر می‌خواهید صورت لاغری داشته باشید از این 10 دارو غافل نشوید؛ این گیاهان دارویی نه تنها به کاهش چربی‌های اضافی صورت کمک می‌کنند بلکه برای تقویت پوست و افزایش شادابی آن هم موثر هستند.

وب‌گاه فرارو

دریافت روزانه آب کافی برای سلامتی ضروری و بر اساس گفته بنیاد قلب آمریکا، 60 درصد وزن بدن از آب تشکیل شده است، بنابراین عدم دریافت آب کافی می‌تواند منجر به کم آبی بدن و اختلال در سیستم بدنی ما شود همچنین برای حفظ تعادل بدن و عملکرد قلب آب حیاتی است، زیرا قلب روزانه 2000 گالن خون پمپاژ می‌کند.

وب‌گاه فرارو

مطالعات نشان می‌دهد که افزایش مصرف سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج و خانواده کلم، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا هفت درصد کاهش دهد.

وب‌گاه فرارو

استرس روزانه، خستگی، کمبود مواد مغذی و غیره، عملکرد مغز را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ اگر می‌خواهید حافظه قوی‌ای داشته باشید از این خوراکی‌ها استفاده کنید.

وب‌گاه فرارو

«حس‌ش نیست!»، «حال و حوصله ندارم» این‌ها را می‌گوید و در حالی‌که بالش را بغل کرده به پهلو می‌چرخد.

وب‌گاه فرارو

رژیم کتوژنیک یا "کتو" یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات و غنی از چربی است که قرن‌ها برای درمان بیماری‌های خاص مورد استفاده قرار گرفته و می‌گیرد در حالی که امروز برخی از متخصصان از این رژیم برای کاهش وزن بیماران خود استفاده می‌کنند که می‌تواند مضرات زیادی برای فرد داشته باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری آنلاین نوشت: مشغله زیاد در دنیای مدرن امروزی مجالی برای استراحت مردم نگذاشته است. این مساله می‌تواند روی سلامت مغز تاثیر منفی بگذارد. استرس روزانه، خستگی، کمبود مواد مغذی و غیره، عملکرد مغز را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند و می‌توانند روند به خاطر سپردن اتفاق‌ها و رویدادها در مغز را مختل کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

اطلاعات آنلاین به نقل از هلث لاین نوشت: اگرچه موز کربوهیدرات بالایی دارد اما برای کاهش وزن به این دلیل مفید است که فیبر دارد و هضم را کند کرده و فرد را سیر نگه می‌دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سنگ کلیه می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و بزرگ شود اما وزن فرد، نوع رژیم غذایی و شرایط پزشکی مهم ترین نقش را ایفا می کنند.