جمعه 7 اردیبهشت 1403

رییسی: مردم دیار همدان سابقه ای درخشان و تمدن ساز در تاریخ دارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رییسی: مردم دیار همدان سابقه ای درخشان و تمدن ساز در تاریخ دارند

همدان - ایرنا - رییس قوه قضاییه با اشاره به سوابق ارزنده و درخشان مردم استان همدان گفت: مردمان این استان سابقه بسیار روشن و نورانی تمدنی در تاریخ دارند به نحوی که تمدن اسلامی در این دیار رقم خورده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی روز یکشنبه در بدو ورود به همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم استان همدان قبل و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رشادت و ایستادگی بسیاری کردند، به ویژه در هشت سال دفاع مقدس نقش پشتیبانی این استان چشمگیر و مثال زدنی است.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان توفیق سفر به همدان را پیدا کردیم، از تاخیر پیش آمده در انجام سفر که ناشی از شرایط کرونایی بود از مردم و مسئولان این استان عذرخواهی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی اضافه کرد: قرار بود یک ماه و نیم قبل این سفر انجام شود اما به علت شرایط استان (وضعیت قرمز کرونا) امکان انجام سفر فراهم نشد که با پیگیری و تایید ستاد کرونا امروز توفیق حضور در استان را پیدا کردم.

رییس قوه قضاییه اظهار کرد: این سفر به دنبال حضور یک هیات 25 نفره که از مدتی قبل با هدف بررسی و رصد مسایل و مشکلات قضایی به استان همدان آمده اند، انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این سفر گزارش هیات 25 نفره را مورد بحث و برسی قرار می دهیم افزود: مسایل مربوطه در جلسه شورای اداری و قضایی استان مطرح وتصمیم های لازم در این خصوص اتخاذ می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی تصریح کرد: برخی از تصمیم های لازم در اینجا اتخاذ خواهد شد و سایر موارد نیز پس از سفر از طریق مراکز مربوطه پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا رییس قوه قضاییه و هیات همراه پس از ورود به همدان برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا راهی گلزار شهدای این شهر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رییسی» رییس قوه قضاییه عصر امروز (یک‌شنبه) و در بیست و ششمین سفر استانی خود برای انجام سفری یک روزه وارد فرودگاه همدان شد.

به گزارش ایرنا، رئیس قوه قضاییه در آغاز سفر خود به همدان و در فرودگاه این شهر، مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و معاونین، رئیس کل دادگستری، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان قرار گرفت.

*س_برچسب‌ها_س*