دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مناطق زلزله کوهرنگ دیدن کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مناطق زلزله کوهرنگ دیدن کرد

شهرکرد - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز پنجشنبه 13 آبان به سفر به استان چهارمحال و بختیاری از مناطق زلزله‌زده بخش بازفت شهرستان کوهرنگ دیدار کرد.

اکبر نیکزاد در این دیدار از نزدیک پای سخنان مردم روستاهای منطقه نشست و با توقف در روستای حسین‌آباد بخش بازفت نحوه خدمات‌رسانی به مردم و جزییات حادثه زلزله 5.7 ریشتری چلگرد و آسیب دیدگی خانه‌های روستایی را از نزدیک ارزیابی کرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پس از دیدار از خانه‌های روستایی آسیب‌دیده از زلزله در شهرستان کوهرنگ با حضور در مرکز استان گزارشی از این بازدید و چگونگی کمک به بازسازی خانه‌های روستایی ارائه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه 5.7 ریشتری ساعت 6 و 9 دقیقه صبح دوشنبه 12 مهر امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در 33 کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.

این زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما 600 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

پس از آن نیز 65 پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود و موجب هراس و نگرانی مردم از پس‌لرزه‌های بعدی شد.

پنج هزار و 670 نفر در قالب 11 هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان این استان از زلزله 5.7 ریشتری چلگرد متاثر شدند که در همین راستا 106 خانه به طور کامل آوار و برای اسکان موقت 200 خانوار چادر و بسته‌های امدادی نظیر وسایل گرمایشی، مواد غذایی و سایر مایحتاج ضروری زندگی از سوی هلال احمر استان توزیع شده است.

در هفته گذشته عملیات بازسازی تعدادی از خانه‌های روستایی تخریب شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*