جمعه 7 اردیبهشت 1403

رییس سازمان زندانها بر انتقال زندان نیشابور به خارج از این شهر تاکید کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رییس سازمان زندانها بر انتقال زندان نیشابور به خارج از این شهر تاکید کرد

مشهد - ایرنا - رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور طی بازدید از زندان نیشابور بر انتقال هرچه سریع‌تر این زندان به خارج از شهر تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زندان‌ها غلامعلی محمدی روز پنج‌شنبه طی بازدید از زندان نیشابور اظهار کرد: انتقال زندان های فرسوده که در بافت مسکونی شهرها قرار گرفته از تکالیف قانونی ماست اما با بودجه سنواتی این امر محقق نمی‌شود. وی با اشاره به قدمت زندان نیشابور و تراکم جمعیت مددجویان در این مرکز گفت: تحقق فرآیند اصلاح و تربیت مستلزم وجود زیرساخت های مناسب بوده و مهمترین وظیفه ما اصلاح و تربیت زندانیان است و بستر اصلی این مهم را طبقه بندی علمی زندانیان فراهم می کند. رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به ماده 13 قانون برنامه ششم توسعه گفت: باید از ظرفیت‌های قانونی مانند تهاتر و همچنین خیرین کشور برای احداث زندان های جدید استفاده کرد تا ضمن افزایش سرانه اسکان زندانیان و ایجاد فضاهای استاندارد زندان های موجود را به خارج از شهرها منتقل کنیم.

محمدی افزود: در شروع دور جدید مدیریتی در سازمان از برنامه های جدید که گام تحولی در حوزه زندانبانی است رونمایی کرده‌ایم و برای حل مشکلات زندانیان و خانواده های آنان چاره‌ای جز استفاده از راهکارهای جدید نداریم و اگر مسوولان استانی همت کنند ما هم از تمام ظرفیت سازمان برای حل مشکلات استفاده خواهیم کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا دادستان نیشابور نیز امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با حضور دادستان کل کشور گفت: احداث ساختمان جدید زندان، ساختمان اداری دادسرای عمومی و انقلاب و تکمیل طرح در حال ساخت مرکز پزشکی قانونی نیشابور از نیازمندی‌های اصلی شهرستان نیشابور است. سید محمد حسینی افزود: تمرکز بر روی این سه طرح تمرکز بر روی عمل صالح فوت شده است و از این پس هم اگر با اختصاص بودجه و ردیف اعتباری کار آغاز شود به دلیل زمان بر بودن، نتایج آن را فورا مشاهده نمی‌کنیم بنابراین درخواست داریم این موارد در جلسات جمع‌بندی به استان منعکس شود زیرا هر دقیقه تاخیر جایز نیست و امیدواریم با توجه مسوولان ذیربط در قوه مجریه، قضائیه و مجلس این موارد مشمول مرور زمان نشده و با قید فوریت و حساسیت دنبال شود.

مرکز شهرستان‌400 نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در 127 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها